امنیت اجتماعی و اخلاقی و اجرای طرح های تابستانه، اولویت پلیس در سال ۹۱

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

سردار احمدی مقدم امنیت اجتماعی و اخلاقی و اجرای طرح‌های تابستانه را اولویت پلیس در سال ۹۱ عنوان کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش سراسری معاونان عملیات سراسر کشور با تاکید براین‌که سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم موجب جلب رضایت خداست، اظهار داشت: معاونت عملیات نیروی انتظامی، وظیفه تامین امنیت اجتماعی در کشور را برعهده دارد و طی شش سالی که از تشکیل آن می‌گذرد، این معاونت جایگاه خود را یافته و در کاهش بسیاری از جرایم تاثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان این‌که سال ۹۰ در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، درخشانترین سال به لحاظ کسب درستاوردهای امنیتی است، افزود: در سال ۹۰ شاهد افزایش تهدیدات بین المللی و امنیتی ازجمله ترور دانشمندان، فشار برای ورود موادمخدر و سلاح، قاچاق سوخت و غیره از سوی دشمنان بودیم زیرا آن‌ها قصد داشتند از این طریق بتوانند کشور را ناامن و در نهایت برای نظام چالش‌های امنیتی ایجاد کنند اما با افزایش اشراف اطلاعاتی نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت کشور افزایش پیدا کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش جرایم در سال ۹۰ و ادامه این روند در سه ماهه اول امسال، تصریح کرد: تنها جرم سرقت خودرو و لوازم داخل آن با افزایش روبرو بوده است که با انجام طرح‌های مختلف به خصوص در گام اول در تهران به دنبال مهار آن هستیم.

سردار مقدم یادآور شد: یک سوم کل سرقت‌ها مربوط به سرقت خودرو، لوازم خودرو، وسایل داخل آن و موتورسیکلت است که باید به طور جدی با برخوردهای پیشگیرانه و تشدید برخورد انتظامی آن را مهار کنیم.

وی با اشاره به آغاز فضل تابستان، گفت: در این فصل به دلیل افزایش مسافرت‌ها و خالی بودن منازل و افزایش ازدحام در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و خیابان‌ها؛ مزاحمت‌ها، هنجارشکنی‌ها و ترافیک نیز افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین باید طرح‌های ویژه امنیت اجتماعی مردم را در اولویت قرار دهیم تا آن‌ها تابستانی همراه با آرامش و فارغ از مزاحمان بگذرانند.

فرمانده ناجا با اشاره به برخورد قاطع پلیس در ماجرای پارک طالقانی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، مردم از این اقتدار پلیس، استقبال کردند و این اقدام به آن‌ها روحیه داد، چراکه آن‌ها احساس کردند قدرتی وجود دارد که با ناامن کنندگان اجتماعی برخورد کنند.

سردار مقدم تاکید کرد: امنیت اجتماعی و اخلاقی و اجرای طرح‌های تابستانه اولویت اول ما در سال ۹۱ است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.