امنیت اسرائیل از اولویت های برلین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نویه زوریخ سایتونگ، استفان زایبرت گفت : امنیت اسرائیل جزء اولویت های آلمان است و همین مسئولیت و اولویت نیز باعث فروش زیر دریایی ها هسته ای به تل آویو بوده است.

وی افزود: قرارداد فروش این زیر دریایی ها به اسرائیل در زمان گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان امضا شده است.

وی در خصوص این پرسش که آیا این زیر دریایی ها را می توان به سلاح اتمی نیز مجهز کرد، افزود آلمان آنها را بدون سیستم تجهیز به سلاح اتمی تحویل اسرائیل می دهد و اطلاعی از اینکه اسرائیل نیز بخواهد آنها را مجهز به سلاح اتمی کند ندارد.
 

پیش از آن اپوزیسیون در آلمان خواهان روشن شدن موضع دولت در زمینه فروش این زیردریایی ها به اسرائیل شده بود.

رولف موتسنیچ، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان خواستار آن شده بود تا دولت این موضوع را که آیا این زیر دریایی ها می تواند به سیستم حمل سلاح اتمی مجهز می شوند یا خیر، روشن کند.
 

تا کنون دولت آلمان فروش این زیر دریایی ها به اسرائیل را تحت این عنوان توجیه می کرد که آنها دارای ماهیت بازدارندگی متعارف هستند.
 

گرگور گیزی، رئیس فراکسیون حزب چپ در مجلس شورای ملی آلمان خواهان توضیح کامل از سوی دولت در باره فروش این زیر دریایی ها به اسرائیل و توقف ادامه فروش اینگونه سلاح ها به اسرائیل شد.
 

یورگن تریتین، رئیس فراکسیون حزب سبز در مجلس ملی آلمان می گفت: جای تعجب است که دولت آلمان شرایط و مقررات خود را نیز رعایت نمی کند.
 

وی افزود: دولت فروش این زیر دریایی ها به اسرائیل را منوط به آن کرده بود که اسرائیل سیاست شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را تغییر دهد، ایجاد یک ساختار تصفیه آب در نوار غزه را امکان پذیر کند و پولهای مربوط به فلسطینی ها را مسدود کرده بود را به فلسطینیان مسترد دارد. این درحالیست که اسرائیل هیچ یک از این شرایط را به واقعیت درنیاورده است.
 

اسرائیل تنها قدرت اتمی در خاورمیانه است. مدتهاست که مشخص شده بود که اسرائیل زیر دریایی‌های خریداری شده از آلمان را مجهز به سیستم حمل سلاح اتمی خواهد کرد.
 
مجله اشپیگل در جدیدترین شماره خود گزارش کرده که اسرائیل می خواهد این زیردریایی های خریداری شده از آلمان را مجهز به سیستم حمل موشک های اتمی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.