امنیت ایران و کشورهای منطقه به هم گره خورده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان لبنان:

لاریجانی با اشاره به بعضی تلاش‌های قدرت‌های جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی برای ایجاد نگرانی میان کشورهای منطقه از تحولات اخیر، تأکید کرد: حفظ و تقویت امنیت و آرامش در منطقه از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و امنیت ایران و کشورهای منطقه به ویژه همسایگان، به یکدیگر گره خورده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس نمایندگان لبنان پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۴ آذر ۹۲)، با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به اتفاق تروریستی اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: انقلاب اسلامی همواره از مسیر مجاهدت و سختی‌های فراوان عبور کرده است و این گونه مسائل خللی در اراده ایران برای پیمودن راه انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد.
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه و حمایت بعضی کشورها از جریانات تندرو تروریستی، گفت: کمک به گروه های تروریستی و تندرو اشتباه راهبردی بزرگی است که مشکلات فراوانی در آینده بر منطقه تحمیل کرده و گریبان این کشورها را نیز خواهد گرفت.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق اخیر ایران و گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کرد: گام بعدی با صداقت اعضای گروه ۱+۵ به خوبی برداشته شود.
 
لاریجانی همچنین با اشاره به بعضی تلاش‌های قدرت‌های جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی برای ایجاد نگرانی میان کشورهای منطقه از تحولات اخیر، تأکید کرد: حفظ و تقویت امنیت و آرامش در منطقه از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و امنیت ایران و کشورهای منطقه به ویژه همسایگان، به یکدیگر گره خورده است.
 
آقای نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز در این دیدار ضمن بیان مراتب همدردی و تسلیت خود و ملت و دولت لبنان به مناسبت اتفاق اخیر تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: همه آحاد ملت لبنان و تمام جریانات و گروه‌های سیاسی در این کشور از وقوع این اتفاق به شدت متأثر شده و آن را محکوم کردند. به جز صحنه گردانان عملیات علیه سوریه، لبنان و فلسطین.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت توافق اخیر ایران و گروه ۱+۵ گفت: این توافق افق‌های تازهی فرا روی ایران و منطقه خواهد گشود.
 
رئیس مجلس نمایندگان لبنان در ادامه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریسم در منطقه سعی در کشاندن درگیری‌ها به لبنان دارند، افزود: مقاومت لبنان هرگز اجازه نخواهد داد امنیت و آرامش مردم لبنان به مخاطره افتد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حامیان تروریسم در منطقه که در سوریه شکست خورده‌اند، هر جا بتوانند به محور مقاومت در منطقه یعنی ایران، سوریه و لبنان، ضربه خواهند زد.
 
وی مواضع ایران را عامل پایدرای و ایستادگی محور مقاومت در منطقه علیه رژیم صهیونیستی دانست.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.