امنیت تلفن های همراه کدام کشورها بیتشر در معرض تهدید قرار دارد؟

۲۹فروردین۱۳،

 

تهدیدهای امنیتی برای تلفن‌های همراه همچنان رو به افزایش است و این طور که مرکز NQ Mobile اعلام کرده، حدود ۹۵ درصد بدافزارهای مخصوص تلفن‌های همراه مخصوص گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شوند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت امنیت موبایلی که دفاتر مرکزی آن در آمریکا و چین واقع شده است، در گزارش خود توضیح داد که در سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۳ میلیون دستگاه الکترونیکی مجهز به سیستم‌عامل اندروید به انواع بدافزارها آلوده شدند که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌داد.
 
"عمر خان"(Omar Khan) یکی از مدیران عامل مرکز NQ Mobile در این خصوص توضیح داد: «اندروید یکی از قوی‌ترین سیستم‌های عامل در جهان محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری امکان می‌دهد آخرین نوآوری‌های خود را در قالب ابزارهای تازه به دست کاربران برسانند. اما با توجه به اینکه این سیستم‌عامل بسیار باز است، امکان انجام فعالیت‌های مخرب را فراهم می‌کند».
 
بررسی‌های مرکز Blue Coat هم نشان داده است که حدود ۲۵ درصد بدافزارهای موبایلی از سوی پایگاه اینترنتی‌های مستهجن ارسال می‌شوند و از هر ۱۰ کاربر مجهز به گوشی هوشمند ۳ نفر روی گوشی خود هیچ رمز عبوری ندارد.
 
در گزارش مرکز NQ همچنین اعلام شده است که چین‌، هند و روسیه سه کشور برتر محسوب می‌شوند که بیشترین دستگاه موبایلی آلوده در آن‌ها وجود دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.