امنیت مطلوب استان نتیجه ایجاد تشکل های مردمی توسط پلیس است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارˈ عبد الرضا آقاخانیˈ در همایش راهوران محله و نگهبانان محله گفت: امروز پلیس به خوبی وارد بدنه اجتماع شده و با ایجاد نگهبانان محله مردم را درگیر امنیت محله خود کرده است.

وی افزود: پلیس با ایجاد راهوران محله از توان دهیاران و متولیان روستا ها برای کاهش تصادفات در جاده های روستایی و با اجرای طرح همیاران پلیس از جمعیت بزرگ دانش آموزان کشور برای ارتقای فرهنگ انضباط ترافیکی رانندگان بهره گیری کرده است.

وی افزود: ایجاد این سه تشکل بزرگ در حقیقت سه کار مهم و با ارزش بود که در نیروی انتظامی انجام شد و نتایج بسیار ارزشمندی داشت و این نیرو توانست شعار سپردن امنیت به دست خود مردم را تحقق بخشد.

وی مردمی بودن را تفاوت اصلی بین نیروی انتظامی با پلیس سایر کشورهای دنیا عنوان و اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در کنار پلیس و همیار پلیس هستند و همین امر رمز موفقیت نظام در صحنه های حساس بوده، هست و خواهد بود.

سردار آقاخانی از مدیران شرکت های حفاظتی و مراقبتی انتظام به عنوان فرماندهان غیر مستقیم کلانتری ها یاد کرد و افزود: مدیران شرکت های مذکور با جان و دل متولی امنیت محلات اصفهان شده اند.

وی گفت: این افراد در گذشته در سمت های رییس پلیس راه، آگاهی، امنیت عمومی و سایر بخش های فرماندهی انتظامی استان فعالیت می کردند و امروز تجربه خدمتی خود را در اختیار پلیس استان قرار داده اند.

سردار آقاخانی با ابراز خرسندی از کاهش میزان جرایم در مناطقی که از نگهبان محله استفاده می شود، گفت: ارتباط و تعامل کلانتری ها و پاسگاه ها با نگهبانان محله به نظم و انضباط بیشتر شهر کمک می کند و موجب افزاش احساس امنیت در بین مردم می شود.

۸۱۱۴/۶۰۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.