اموال فروشندگان گوشی‌های قاچاق مصادره می‌شود

۱۶ام بهمن ، مهر- رئیس شبکه بازرسی و نظارت مردمی کارگروه موبایل از اختصاص ارز مبادله ای به گوشی موبایل خبر داد و گفت: با قرار گرفتن گوشی موبایل در فهرست اولویت نهم دریافت ارز مبادله ای و نیز اجرای طرح مبارزه با گوشی های قاچاق تا یک ماه آینده معضل قاچاق از بین می رود.

مهدی عبقریاز اختصاص ارز مبادله ای به گوشی موبایل از هفته قبل خبر داد و گفت: با قرار گرفتن گوشی موبایل در فهرست اولویت نهم دریافت ارز مبادله ای، از هفته قبل به وارد کنندگان رسمی گوشی، ارز مبادله ای اختصاص یافت.

وی دربارهٔ نحوه اجرای طرح جامع جمع آوری گوشی قاچاق موبایل از سطح بازار که از اول بهمن ماه در سطح کشور کلید خورده است، اظهار داشت: اگرچه این طرح در مراکز و پاساژهای بزرگ عرضه موبایل به سبب درخواست اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه با ۱۰ روز تاخیر آغاز شد اما هم اکنون با جدیت از سوی ماموران ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و نیز تعزیرات در حال پیگیری و با متخلفان نیز برخوردهایی صورت گرفته است.

وی گفت: با اجرای طرح جمع آوری گوشی های قاچاق در بازار، متوجه سوء استفاده و جعل بارکدهای دوبعدی طرح شبنم بر روی بعضی گوشی ها شده ایم که براین اساس اعلام کرده ایم که تمامی گوشی های فاقد هولوگرام گارانتی که دارای بارکد دوبعدی طرح شبنم می باشند تقلبی محسوب می‌شود و براین اساس از سطح بازار جمع آوری و با فروشندگان آنها برخورد می‌شود.

رئیس شبکه بازرسی و نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ شرکت واردکننده گوشی موبایل مجوز نصب هولوگرام گارانتی بر روی گوشی های برندهای مختلف را دارند و فعالیت مابقی شرکتهای فعال در بازار غیرقانونی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه گوشی های موجود در بازار موبایل باید دارای هولوگرام گارانتی از شرکتهای دارای مجوز و نیز بارکد طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی – شبنم- برای اصالت و نوع کالا باشند، خاطرنشان کرد: خریداران گوشی باید بدانند که چنانچه کالایی دارای بارکد شنبم بوده اما فاقد هولوگرام گارانتی است این گوشی قاچاق محسوب می‌شود و آن را خریداری نکنند.

عبقری از افزایش ۱۰۳درصدی حجم واردات گوشی موبایل طی ماه قبل و با اجرای طرح جمع آوری گوشی های قاچاق خبر داد و به مهر گفت: براساس برآورد گمرک واردات گوشی های موبایل نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

رئیس شبکه بازرسی و نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه با تاکید بر نظارت مستقیم، محسوس و غیرمحسوس بازرسان با فروشندگان گوشی های قاچاق در سطح بازار از جمع آوری حجم قابل توجهی از گوشی های قاچاق از بازار طی یک هفته قبل خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده معضل قاچاق گوشی کاملا در کشور از بین می رود.

وی گفت: مصادره اموال، تشکیل پرونده در تعزیرات و اخذ جریمه از فروشندگانی که بیش از ۱۰ میلیون تومان کالای قاچاق دارند از جمله مکانیزم های اجرای طرح مبارزه با قاچاق گوشی های موبایل است تا قاچاق گوشی و جعل بارکد و هولوگرام از سطح بازار جمع آوری شود.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.