امور فرهنگی نباید به سبب کمبود اعتبار تعطیل شود

۱۸اردیبهشت،

20-245.jpg

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: امور فرهنگی نباید به سبب کمبود اعتبار تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی،محمد حسین آیتی در جمع خبرنگاران، افزود: سال قبل که تمام بخش‌های دولتی با کمبود اعتبار مواجه بودند در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بعضی کارهای فرهنگی با افت مواجه شد، اما به بازخوردی که دیدیم متوجه شدیم که حتی در صورت کمبود اعتبار نیز نباید کارهای فرهنگی را کنار گذاشت.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به حساسیت بالای این حوزه، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی بلافاصله وارد کار در حوزه سلامت می‌شوند و مسایل فرهنگی و اعتقادی در انجام وظایف در حوزه سلامت نقش بسیار مهمی دارد.

آیتی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح کیفی پایین در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: تا کنون بیش از ۴۰۰ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده که با توجه به تعداد ۱۶۰ هزار نفری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی این رقم نشان می‌دهد در تعداد این کرسی‌ها مشکلی وجود ندارد، اما از لحاظ کیفی این کرسی‌ها را در حد قابل قبول نمی‌دانیم.

معاون دانشجویی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی، اظهارکرد: با توجه به کسب رتبه‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و حضور پررنگ آن در جشنواره‌های سال‌های قبل این میزبانی به ارومیه داده شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۴ هزار و ۳۵۲ اثر در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.

معاون دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به رواج پدیده زیرمیزی در بین بعضی از پزشکان کشور و نحوه مقابله با آن، خاطرنشان کرد: بهترین راه حل این مشکل پیاده‌سازی طرح پزشک خانواده در کشور است.

وی افزود: قطع رابطه مالی بین پزشک و بیمار سبب می‌شود که بیمارانی که خواستار ارائه خدمات با سطح بالاتری از پزشک خود می باشند، هیچ مبلغی به این عنوان به پزشک خود نپردازند

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.