امیدی به افتتاح آزاد راه تهران-شمال تا ۱۰ سال آینده نیست

۲۱م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتبارات محدود دولتی، آزاد راه تهران- شمال را به سرانجام نخواهد رساند،‌ مگر آنکه از بخش خصوصی و یا فاینانس‌های‌خارجی استفاده شود.

مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طولانی‌شدن تکمیل پروژه آزاد راه تهران – شمال و خلف وعده‌های مکرر دربارهٔ افتتاح این پروژه گفت: در بازدیدی که اعضای کمیسیون عمران مجلس هشتم و در زمان  وزیر وقت راه و ترابری حمید بهبهانی انجام شد،‌ تمامی تکالیف و منابع این پروژه مشخص شد و قرار بر این بود که این آزاد راه در سال ۹۲ به بهره‌‌‌‌برداری برسد، که متاسفانه براساس توافقی که میان کمیسیون و دولت شده بود،‌ عمل نشد.
 
وی در ادامه با یادآوری کلنگ‌زنی آزاد‌راه تهران- شمال در زمان دولت سازندگی، افزود: براساس قرار داد این پروژه، قرار بود وزارت راه و شهرسازی معادل ریالی هزینه‌های این پروژه، زمین‌هایی را به بنیاد مستضعفان بدهد تا کار این آزاد راه به سرانجام برسد، لذا بنابر این قرار دارد بخشی از زمین‌ها به بنیاد تحویل داده شد،‌ اما بنیاد اظهار داشت بخشی از آن زمین‌ها بدون سند می باشند،‌ بنابراین ۵۰ درصد پروژه آزاد راه تهران شمال به دولت و ۵۰ درصد به بنیاد واگذار شد.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مهمترین مشکل پروژه آزاد راه تهران- شمال را تعیین تکلیف وضعیت قرار دادی این پروژه دانست و اظهار داشت: اختلاف بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در شکل و نوع قرار داد است،‌ از یک سو بنیاد به تکالیف خود عمل نمی‌کند و از سوی دیگر منابع مالی دولت نیز محدود است.
 
وی در ادامه با بیان این که به افتتاح این پروژه تا ۱۰ سال آینده نیز امیدی نیست، گفت: با ادامه این روند این پروژه در زمان‌بندی مقرر به سرانجام نخواهد رسید،‌ مگر آن که تکلیف این پروژه از نظر تامین منابع درآمدی مشخص شود، ضمن آنکه با توجه به شرایط تحریم و محدودیت اعتبارات دولت باید نگاهمان بر بخش خصوصی و فاینانس‌های خارجی باشد.
 
نماینده مردم لنگرود برآورد ریالی آزاد راه تهران شمال را حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: با توجه به اعتبارات محدود دولت و با روش فعلی که دولت در دست اقدام دارد به انجام این پروژه در زمان مقرر خوش‌بین نیستم، ضمن آن که دولت نیز چون این پروژه ، پروژه زمان خودش نیست اراده‌ای برای به اتمام رساندن آن ندارد.
 
لاهوتی با بیان اینکه در حال حاضر اراده‌ای برای رفع موانع، حل بحث‌های اختلافی و جلب نگاه بخش خصوصی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تا زمانی که این موانع وجود داشته باشد این پروژه نیز با کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.