امید نوروزی: این طلا برای تمام مردم ایران است!!

فرنگی‌کار المپیکی ایران پس از کسب مدال طلا از امیدواری خودش برای کسب مدال در المپیک لندن صحبت و این افتخار را به تمام مردم ایران تقدیم کرد.

 

omid.norozei

 

امید نوروزی پس از کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک لندن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم پدر و مادرم با این نتیجه خوشحال شده باشند.

 

آن‌ها برای من زحمت زیادی کشیدند و دوست دارم با این مدال آن‌ها را خوشحال کرده باشم. وی در ادامه به مدال طلای سوریان اشاره کرد و گفت: وقتی حمید سوریان در نخستین وزن قهرمان شد و به مدال طلا رسید، انگیزه تیم بالا رفت.

به ما روحیه داد و همه ما تلاش‌مان را مضاعف کردیم. خوشبختانه کشتی فرنگی ۸ ـ ۷ سال است که راه خوبی را پیدا کرده و به خوبی زحمت می‌‌کشد و حالا تمام زحمت‌هایی که در سال‌های گذشته کشیده در المپیک لندن به ثمر نشست.

از همین جا امیدوارم تا مسئولان رسیدگی کنند تا برای سال‌های آینده کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی خوبی انجام دهیم.

دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره پیش‌بینی‌اش از کسب این مدال بیان کرد: صددرصد به کسب مدال امیدوار بودم اما مدال طلا عنوان خاصی در المپیک است که فکر کردن به آن دشوار بود.

خوشبختانه با برنامه‌ریزی فنی مربیان توانستم بازی به بازی بهتر شوم و به این مدال برسم. محمد بنا بزرگ کشتی فرنگی است و صددرصد در این مدال تاثیرگذار بود اما واقعا راه دشواری را طی کردیم. هر ۵ مسابقه من سخت بود و حکم یک فینال داشت.

در وزن ۶۰ کیلو کشتی‌گیران قدرتمندی در جهان حضور دارند که سابقه قهرمانی در المپیک و جهان دارند اما خوشبختانه امروز اتفاق خوبی افتاد و حالا من خوشحالم.

وی درباره آینده ورزشی‌اش نیز گفت: بعد ازالمپیک یک وزن بالاتر می‌روم. برای این مسابقه‌ها نزدیک به ۱۰ کیلو وزن کم کردم که کار بسیار دشواری بود.

خوشبختانه خدا کمک کرد و به مشکل برخورد نکردم اما برنامه بعدی‌ام برای وزن بالاتر است.

وی در پاسخ به این سوال که حمید سوریان نیز قصد دارد یک وزن بالاتر بیاید پس جای تو را می‌گیرد بیان کرد: آقای سوریان قصد کشتی‌ گرفتن ندارد اما اگر در تیم ملی بماند یک وزن بالاتر خواهد آمد.

 

وی با بیان این مطلب که مدال طلایش را به همه مردم ایران تقدیم می‌کند تصریح کرد: در گذشته همیشه به کشتی کم‌لطفی می‌شد اما خوشبختانه از زمانی که سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه تبدیل شده توجهات ویژه‌ای به کشتی می‌شود.

امیدوارم مسئولان در شهرها و استان‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنند تا چنین نتایجی بگیرند.

 

با هر مشکلی هست قهرمانان وارد تشک می‌شوند و با تشویق‌هایی که مردم می‌کنند روحیه می‌گیرند و من نیز این مدالم را به تمام مردم ایران تقدیم می‌کنم اما این قهرمانان نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

 

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا پس از قهرمانی بر روی محمد بنا فن کمر اجرا کردی با خنده گفت: قصد داشتم سرمربی تیم ملی فرنگی ایران را نیز در جشن قهرمانی‌ام شریک کنم.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.