امکانات کارت سوخت تازه چیست؟

۲۷ آبان ،

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با تشریح قابلیت های نسل تازه کارت های هوشمند بنزین گفت: کارت های هوشمند نسل تازه کاربری چند منظوره داشته و امکان استفاده از آن به عنوان ارائه دهنده خدمات مالی الکترونیک نیز وجود دارد.
ˈشهرام رضاییˈ با تشریح قابلیت های به روز شده در نسل تازه کارت های هوشمند سوخت گفت: کارت های هوشمند تازه به مرور وقت و بر پایه نیاز شخصی افراد جایگزین کارت های پیشی می گردد و به هیچ وجه نیازی به تعویض اجباری کارت های قدیمی نیست.
وی تصریح کرد: در صورت غیرقابل استفاده شدن و یا مفقودی کارت های هوشمند قدیمی، کارت هوشمند نسل تازه برای افراد صادر خواهد شد.
رضایی درباره بومی سازی نرم افزارهای کارت های هوشمند سوخت در داخل کشور گفت: در گذشته مجبور بودیم این کارت ها را از یک شرکت خارجی تامین کنیم که با تولید آن در داخل کشور، انحصار تولید این کارت ها شکسته شد و امروزه این کارت ها با یک سوم قیمت پیشی در داخل کشور تولید و تامین می گردد.
وی تاکید کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار کارت هوشمند سوخت تازه تولید شده و با رونمایی و صدور مجوز توزیع توسط وزیر نفت، توزیع آن بین مردم آغاز شده است.

** کارت های هوشمند نسل تازه با سیستم های امنیتی پیشرفته تر
معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های تازه درباره امنیت کارت های هوشمند سوخت نسل تازه در مقایسه با کارت های قدیمی گفت: کارت های قدیمی نیز امنیت کامل داشت، اما قابلیت های امنیتی کارت های تازه بیشتر بوده و در نهایت امنیت این کارت ها بیشتر است.
رضایی با اشاره به این که تکنولوژی کارت های هوشمند قدیمی مربوط به پنج سال گذشته است، تاکید کرد: در حوزه خدمات ˈآی تی ˈ باید دائما به روز شد و خوشبختانه کارت های تازه بر اساس فناوری های متن باز و جاوا تولید شده است که حاوی امنیت بیشتری است.

** آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای همکاری با شبکه بانک در زمینه پرداخت الکترونیک
مدیر فنی سامانه هوشمند سوخت با اشاره به این که تاکنون امکان پرداخت الکترونیک وجه سوخت تنها از طریق درگاه های بانک ملت امکان پذیر است، گفت: امکان مشارکت بانک های متعدد در زمینه پرداخت وجه الکترونیک سوخت در کارت های هوشمند نسل تازه تعبیه شده است و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.
ˈشهرام رضایی ˈ با اشاره به این که مذاکراتی با بعضی بانک ها نظیر بانک ملی و سپه در این زمینه انجام شده است، افزود: از یک سال پیش مذاکرات ما با بانک مرکزی آغاز شده و مشخصات کارت های هوشمند سوخت نسل تازه به آن ها اعلام شده است تا بانک مرکزی به عنوان یک هاب عمل کرده و بانک های دیگر را در این خدمت مشارکت کنند.

** خرید در مراکز خدماتی از طریق کارت های هوشمند سوخت تازه
رضایی با تاکید بر وجود امکانات خرید در مراکز خدماتی و فروشگاهی بر روی کارت های هوشمند سوخت تازه گفت: امکانات مورد نیاز روی کارت های تازه تعبیه شده است که در صورت علاقمندی سازمان ها و مراکز خدماتی این امکان برای مشتریان فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای مثال این طرح به عنوان پایلوت در متروی تهران اجرایی شده است که در صورت اعلام آمادگی شهرداری، مسافران می توانند با کارت هوشمند سوختی که در جیب آن ها قرار دارد از گیت های مترو عبور کرده و وجه مسافرت خود را بپردازند.

** امکان اتصال کارت های هوشمند سوخت تازه به شبکه بانکی
رضایی ، اتصال کارت های هوشمند سوخت به شبکه بانکی را از دیگر قابلیت های کارت های تازه عنوان کرد و افزود: با تعبیه نوار مغناطیسی در پشت کارت، امکان استفاده این کارت های در دستگاه های ای تی ام بانک ها وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این زمینه نیز از یکسال گذشته با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است که در صورت انعقاد قرارداد با بانک ها، کارت های تازه به حساب مشتریان متصل خواهد شد.

** مراقبت صحیح رمز افزایش طول عمر کارت های هوشمند سوخت
رضایی درباره محدودیت های موجود در استفاده از کارت های هوشمند سوخت تازه گفت: کارت های تازه و کارت های پیشی تاریخ مصرف نداشته و تنها تعداد استفاده ای روی آن ها تعبیه شده است که این تعداد نیز بسیار بالا بوده و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از کارت ها وجود ندارد.
وی با اشاره به این که در صورت خرابی یا مفقود شدن کارت های هوشمند سوخت قدیمی کارت هوشمند سوخت تازه صادر خواهد شد، گفت: دارندگان کارت هوشمند سوخت می توانند با استفاده صحیح از کارت ها عمر آن را افزایش دهند.
به گزارش تفسیری شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، رضایی، افزود: نگه داشتن کارت در کیفی که آن را از خم شدن و نیز رطوبت حفظ کند، مراقبت از کارت در وقت سوختگیری برای جلوگیری از پاشش بنزین و تمیز کردن کارت ها هر چند وقت یکبار از طریق کمی الکل از جمله روش های مراقبت صحیح از کارت های هوشمند سوخت است.

** بها صدور کارت تازه سوخت کمتر از بها تمام شده تولید است
معاون فنی سامانه هوشمند سوخت درباره قیمت کارت های هوشمند سوخت تازه گفت: بها دریافت کارت های هوشمند سوخت تازه ۱۰ هزار تومان است که این رقم کمتر از بها تمام شده تولید این کارت هاست.
وی تصریح کرد: تولید کارت ها بها های دیگری نظیر پاکت کردن و شخصی سازی کارت ها دارد که سعی کرده ایم در چند سال گذشته با وجود افزایش قیمت، این رقم را ثابت نگه داریم.
رضایی درباره نحوه ایجاد انگیزه در دارندگان کارت هوشمند سوخت برای دریافت کارت های تازه گفت: وزارت نفت در طراحی کارت های تازه خود را متعهد به ارائه خدمات و سرویس های تازه در کارت های تازه دانسته است و این امر برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سودآوری نخواهد داشت و تنها بانک ها و سازمان هایی که می خواهند از این طریق خدمات دهی کنند، می توانند با در نظرگرفتن سیاست های تشویقی و معرفی این خدمات، مردم را به دریافت کارت های هوشمند سوخت تازه ترغیب کنند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.