امکان امداد برای زلزله های زیر ۶ ریشتر در تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

رئیس مرکز مدیریت حوادث و سریعت های پزشکی وزارت iبهداشت گفت: در صورت وقوع زلزله شش ریشتر و کمتر از آن در تهران از نظر امدادرسانی iبه مصدومان مشکلی نداریم.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، دکتر غلامرضا معصومی امروز در نمایشگاه پدافند غیرعامل در وزارت iبهداشت در جمع خبرنگاران افزود: برای خدمت رسانی iبه مجروحان و مصدومان زلزله در تهران و انتقال آنها با توجه iبه هماهنگی هایی که با اورژانس استانهای مختلف ، مترو و هواپیمایی انجام شده است، آمادگی کامل داریم.
وی گفت: در حال حاضر۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز که iبه صورت لجستیک سنگین حتی در معابر صعب العبور امکان تردد دارد، در کشور وجود دارد که آنها در کمتر از۱۲ساعت iبه تهران می رسد بنابراین در صورتی که زلزله ای کمتر از شش ریشتر در تهران اتفاق بیفتد و مناطق جنوبی شهر آسیب ببینند امکان رسیدن بر سر مصدومان وجود دارد اما اگر شدت زلزله بیشتر باشد و برج های شمالی تهران تخریب شود، iبه سبب بسته شدن کامل معابر، کار بسیاری از اورژانس برنخواهد آمد.

ترافیک مانع بزرگ خدمات اورژانس در تهران

رییس مرکز مدیریت حوادث و سریعت های پزشکی وزارت iبهداشت گفت: مدت وقتی که مسئولان اورژانس کشور برای دستیابی iبه آن تلاش می نماید۱۱دقیقه است اما وقت متوسط رسیدن اورژانس iبه مصدومان در تهران در حال حاضر بیش از ۱۳دقیقه است.

 دکترغلامرضا معصومی امروز در نمایشگاه پدافند غیرعامل در وزارت iبهداشت و در جمع خبرنگاران گفت: ترافیک تهران، کمبود۴۰ پایگاه اورژانس در تهران و کمبود نیروی انسانی سه عاملی است که اجازه نمی دهد؛ وقت رسیدن نیروهای اورژانس بر سر مصدومان iبه کمتر از۱۱ دقیقه برسد.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.