امکان انحلال شرکتهای مخابراتی استانی

۲۶اردیبهشت،

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دربارهٔ برنامه های این شرکت برای تامین ارتباطات در زمان انتخابات گفت: مشکلی در تامین ارتباطات در ایام انتخابات وجود ندارد و همراه با سیاستگذاری کلان کشور حرکت می کنیم و امیدواریم مشکلاتی که در قبل وجود داشته دیگر پیش نیاید.
به گزارش مهر، مظفر پوررنجبر امروز در نشست خبری، سیاستهای مخابرات را در زمینه نرخ گذاری سرویس های مخابراتی، اینترنت پرسرعت، سرویس های تازه و ارائه خدمات در زمان انتخابات تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
 
مشکلی در زمینه قطع ارتباطات در ایام انتخابات نخواهیم داشت
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال مهر درخصوص برنامه های این شرکت برای تامین ارتباطات در زمان انتخابات گفت: مشکلی در تامین ارتباطات در ایام انتخابات نداریم و همراه با سیاستگذاری کلان کشور حرکت می کنیم و امیدواریم مشکلاتی که در قبل وجود داشته دیگر پیش نیاید.
 
وی افزود: تاکنون دستورالعملی در زمینه نظارت بر پیامکهای انتخاباتی به این شرکت ابلاغ نشده است.
 
نرخ یکسان سازی کدهای مخابراتی هنوز مشخص نشده است
 
وی با بیان اینکه مخابرات از محل یکسان سازی کدهای مخابراتی متحمل هزینه بسیاری می‌شود که دولت باید تصمیم بگیرد این مبلغ را از کجا پرداخت کند اظهار داشت: فضای تعرفه گذاری باید منطقی باشد و شرکت مخابرات ایران خواستار افزایش آبونمان و اصلاح ساختار تعرفه گذاری در بحث تلفن ثابت و همراه است.
 
وی با اشاره به آغاز مجدد اجرای طرح یکسان سازی کدهای داخل شهری با کدهای استانی تاکید کرد: تاکنون راجع به تعرفه این طرح، تصمیمی گرفته نشده و برای تامین هزینه به توافق با دولت نرسیده ایم اما چنانچه دولت این هزینه را تامین نکند اجرای یکسان سازی کدهای استانی در کشور متوقف می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: به دنبال افزایش قیمت سرویس های مخابراتی نبوده و درصدد افزایش درآمد مخابرات هستیم.
 
با شرکتهای اینترنتی مشکلی نداریم
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درخصوص نحوه تعامل این شرکت با شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت تصریح کرد: مشکلی در این زمینه با شرکتهای pap نداریم و ما با حداقل هزینه بیشترین امکانات را در اختیار این شرکتها قرار می دهیم و برای تعامل با این شرکتها مطابق با پروانه فعالیتمان عمل می کنیم.
 
وی در مورد برنامه مخابرات ایران برای اجرای شعار " هر ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت" گفت: تا پایان سال ۹۲ بالغ بر ۳ میلیون مشترک adsl خواهیم داشت.
 
پوررنجبر ادامه داد: محدودیت عرضه اینترنت با سرعت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با مصوبه اخیر رگولاتوری عملا برداشته شد.
 
برای کارگزاران مخابرات روستایی ۱۴ میلیارد تومان هزینه کردیم
 
پوررنجبر از حل مشکلات پیمانکاران و کارگزارن مخابرات روستایی خبر داد و گفت: با پرداخت ۱۴ میلیارد تومان برای بیمه کارگزاران روستایی چند ماهی است که این موضوع را حل کرده و تنها بخشی از مطالبات کارگزاران روستایی را در دست محاسبه و پرداخت داریم.
 
برنامه های مخابرات برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه های این شرکت برای خرید سهام بانکها و نیز سرمایه گذاری در حوزه مخابرات کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از سهامداران ما پروژه سرمایه گذاری در یکی از کشورهای همسایه را دارد اما تلاش شرکت مخابرات ایران این است که سرمایه گذاری در خارج از کشور را داشته باشیم.
 
امکان انحلال شرکتهای مخابراتی استانی
 
وی با اشاره به تشکیل شرکت ارتباطات ثابت – آشنای اول-  اظهار داشت: شرکت آشنای اول برای تعیین تکلیف شرکتهای مخابرات استانی، حدود ۱۸ ماه زمان دارد اما پیشنهاد ما این است که شرکتهای مخابرات استانی منحل شوند و حوزه عملیاتی آنها با تولی گری شرکت ارتباطات ثابت به فعالیت خود در قالب یک شرکت ادامه یابد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکتهای مخابرات استانی پس از خصوصی سازی مخابرات باید یا تغییر می کردند و یا منحل و یا ادغام شوند، گفت: ارائه سرویس تلفن ثابت متوقف نشده و سال قبل یک میلیون دایری تلفن ثابت داشته و با حدود ۲۷٫۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور از برنامه تکلیف شده عقب نیستیم.
 
وی تاکید کرد: ساختار شرکتهای مخابرات استانی باز تعریف شده و تغییر می‌کند.
 
تاخیر در اجرای پروژه های مخابراتی به سبب تحریم 
 
به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تحریم کشور را مربوط به تجهیزات ADSL ندانست و گفت: تحریم ها تا حدی در فراهم کردن تجهیزات تلفن ثابت مشکلاتی به وجود آورده است و تاخیر ۳ ماهه در پروژه نسل تازه سوئیچ های تلفنی – IMS و GPON – به سبب تحریم ها است که به زودی جبران می‌شود. با این وجود شاید تحریم تنها ۲۰ درصد در پیشبرد پروژه ها تاثیر منفی داشته باشد و نباید آن را پررنگ کرد.
 
سرمایه گذاری مخابرات برای پیاده سازی نسل ۳ و ۴ موبایل در کشور
 
پوررنجبر در همین حال از آماده سازی شبکه مخابراتی کشور برای پیاده سازی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه خبر داد و گفت: طراحی شبکه و فراهم کردن تجهیزات برای اجرای LTE انجام شده و بخشی از سرمایه گذاری نیز صورت گرفته و تلاش داریم تا انحصار اپراتور سوم برای ارائه این خدمات برداشته شود.
 
به گفته وی عقب افتادگی ۱۵ ماهه اپراتور سوم از این پروژه، سبب شده مخابرات نتواند سرویس های تازه خود را بر پایه شبکه نسل ۳ و ۴ ارائه دهد.
 
قطعی اینترنت مربوط به ما نیست
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تائید قطعی و اختلال مقطعی اینترنت در هفته های اخیر، این مشکلات را مربوط به مخابرات ندانست و گفت: مخابرات تنها، سرویس دهنده است و این وزارت ارتباطات است که باید بسترهای ارائه سرویس را تسهیل کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین پورت اینترنت پرسرعت مشکلی نداریم خاطرنشان کرد: کشور در تامین ظرفیت مورد نیاز پهنای باند مشکل دارد و برای خرید هر STM1 پهنای باند ناگزیر هستیم ماهها در نوبت بمانیم و تا زمانی که چرخه تامین رفع نشود مشکلات باقی است.
 
آخرین وضعیت واگذاری تلفن ثابت اعتباری در کشور
 
پوررنجبر با بیان اینکه در زمینه کابل دزدی، ضرر بسیاری قابل توجه مخابرات نیست، ادامه داد: به نظر می رسد انگیزه مالی تنها انگیزه ای است که سارقان کابل های مخابراتی با آن روبرو می باشند و بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از سرقتهایی که صورت می گیرد از جانب اشخاصی آشنا بوده است.
 
وی در همین حال در مورد واگذاری تلفن ثابت اعتباری در کشور تاکید کرد: واگذاری این نوع تلفن در بعضی استانها انجام شده و بسیاری از روستاهای کشور هم اکنون تلفن ثابت اعتباری بر پایه سیستم GSM روستایی دارند که حدود ۱٫۵ میلیون خط براورد می‌شود اما این سرویس را در تهران و البرز بر روی خطوط سیمی تلفن نیز ارائه کرده ایم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: از سرویس پیامک تلفن ثابت استقبال چندانی صورت نمی گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.