امکان تایپ کردن با صفحه کلید مجازی مجازی فراهم شد

صفحه کلید مجازی در بخش فناوری و هنرهای دیجیتال ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، صفحه کلید مجازی یا magic cube یک دستگاه کوچک است که می تواند با لیزر پروژکتور خود یک صفحه کلید مجازی لیزری متشکل از ۶۳ کلید را برروی هر سطح صاف و مسطحی ایجاد کند. علاوه بر این با فشردن هر دکمه مجازی، صدای کلیک کردن دکمه نیز پخش می شود.

کیبورد مجازیرابط روان لیزر پروژکتور این کیبورد باعث می شود که تصاویر صفحه کلید بهتر و واضح تر دیده شوند. همچنین  magic cube می تواند به عنوان یک موس با قابلیت مالتی تاچ و یک رسانه تشخیص دست خط نیز استفاده شود.

بلوتوث این صفحه کلید باعث می شود تا با دستگاهها و رسانه هایی مانند آی پد، آی فون و ویندوز آی فون، تبلت، آندروئید، لپ تاپ، اسمارت فون و بلک بری هماهنگ باشد؛ این صفحه کلید مجازی همچنین قابلیت تایپ کردن تا ۱۵۰ دقیقه را دارد و با یک جفت باتری شارژی و USB نیز کار می کند.

در این صفحه کلید، برخلاف صفحه کلیدهای معمولی هیچ سوئیچی موجود نیست، به بیان دیگر هیچ کلیدی به صورت مکانیکی در این بین کار نمی کند بلکه گجت موردنظر، صفحه کلید مجازی را روی سطحی بسیار صاف و صیقلی با کمک اشعه مادون قرمز لیزر به تصویر می کشد. این لیزر دقیقا مشابه لیزرهای قلمی و معمولی است که در بسیاری از جاها موجود است.

برای پردازش اطلاعات تایپ شده نیز، اینفرارد – IF – موجود در قسمت پایین گجت امواج را دریافت می کند و هنگامی که کاربر تایپ می کند در حقیقت انگشتانش را در ناحیه هایی متفاوتی از اشعه های اینفرارد عبور می دهد. پردازشگر مورد نظر یا CMOS مکانهایی را که انگشتان وی روی آنها قرار گرفته اند به تصویر می کشد و تمام این اطلاعات برای پردازش اطلاعات مجازی در اختیارCHIP قرار می گیرد. بعد از آن گجت مورد نظر تمام این اطلاعات را در اختیار رایانه می گذارد.

از دیگر مشخصات این صفحه کلید مجازی می توان به وزن آن اشاره کرد که چیزی معادل ۷٫۵۶ گرم است و قابلیت جابجایی بسیار بالا را نیز باید به آن اضافه کرد.

این گجت از ۲ راه می تواند به تلفن همراه یا رایانه متصل شود. راه اول از طریق کابل USB است و راه دوم از طریق اشعه بلوتوث، این دو راه اتصالی این امکان را به صفحه کلید مجازی می دهد که اطلاعات را برای پردازش در اختیار پردازشگر مورد نظر قرار دهد.

خبر های مرتبط:

  1. صفحه کلید مجازی، راه حلی برای تایپ با استفاده از لیزر
  2. ابداع صفحه کلید مجازی و لمسی با کلیدهای قابل تغییر!
  3. امکان زیارت مجازی فراهم شد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.