امکان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد؟

این روزها بحث سهام عدالت پس از آزادسازی آن باز هم داغ شده است. در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند و همواره این سوال برای برخی افراد مطرح است که چگونه می توانند مشمول سهام عدالت شوند. این درحالی است که پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به اذن مقام معظم رهبری از بین سهام شرکت سودده کشور انتخاب شد و مشمولان سهام عدالت  مجموعا ۶ دهک پایین جامعه را شامل می‌شدند.

برای دو گروه از این دهک‌ها که شامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بودند، با اجازه مقام معظم رهبری، ۵۰ درصد تخفیف صادر شد.  بر این اساس از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۵، ۵۰ درصد این سود از طریق سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد و دو دهک مذکور دارای سهام یک میلیونی بودند. بنابراین افرادی که طی سال های مذکور سود سهام دریافت کرده‌اند، مورد تعیین تکلیف سازمان خصوصی سازی قرار دارند.

این سوال همواره مطرح بوده است که چگونه می توان برای سهام عدالت ثبت نام کرد، این درحالی است که برای ثبت نام افراد جدید ظرفیت قانونی وجود ندارد و قرار نیست تعداد مشولان افزایش یابد.

آیا همه افرادی که برگههای سهام عدالت را دارند سهامدار محسوب می شوند؟

باید توجه داشت که  برگه های سهام عدالت ملاک نیست. در واقع اشخاصی که با در دست داشتن برگه های دعوتنامه سهام عدالت و سایر مدارک لازم تشریفات ثبت نام را در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان اسفندماه ) انجام داده و مشخصات آنها در سامانه سهام عدالت درج شده باشد، مشمول سهام عدالت هستند.

چگونه متوجه شویم سهام عدالت داریم؟

چنانچه فردی درمورد اینکه مشول سهام عدالت هست یا خیر، اطمینان ندارد، باید با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی اطلاعات لازم را دریافت کند.

بر اساس این گزارش،طبق آخرین آمار ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۴۹ نفر در قید حیات هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.