امکان درمان نارسایی دریچه میترال بدون جراحی در کشور

۲۱م دیماه ،
ممتاز نیوز : یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از انجام یک شیوه نوین در درمان نارسایی دریچه میترال برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون امکان درمان این بیماری بدون نیاز به جراحی فراهم شده است.

دکترحسن آقاجانی با بیان این خبر در گفت وگو با خراسان، اظهار داشت: این شیوه نوین، روش «میتراکلیپ» نام دارد، این فوق تخصص قلب و عروق ادامه داد: در روش میتراکلیپ قفسه سینه بیمار باز نمی شود و درمان دریچه میترال از طریق ورید رانی انجام می گردد. دکترآقاجانی ادامه داد: انجام روش «میتراکلیپ» مستلزم کار گروهی است و هم‌زمان فلوروسکوپی و اکوی مری نیز انجام می گردد.

در این روش، متخصصان قلب و عروق از طریق وریدرانی، کاتتر را به سمت قلب بیمار هدایت می کند و با اکویی که همکاران انجام می دهند، زوایای دقیق قلب مشخص می گردد. پس از ورود به دهلیز بیمار، در آن جا حفره ای ایجاد می گردد زیرا دهلیز مکان مناسبی برای دسترسی به دریچه میترال است سپس وسیله ای با نام «میتراکلیپ» که حالتی شبیه گیره دارد، وارد دریچه می گردد، در این مرحله با کار دقیق گروه پزشکی گیره بسته و بدین ترتیب، خونی که از بطن چپ وارد دهلیز می گردد، محدود و شدت آن نیز کم می گردد.

وی با بیان این که تا به حال ۵بیمار مبتلا به نارسایی دریچه میترال با این روش در کشور درمان شده اند، گفت: در این شیوه قفسه سینه بیمار باز نمی شود، بیمار زیر پمپ نمی رود و قلب نیز از حرکت نمی ایستد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.