امکان ساخت فیلم کوتاه برای همه وجود دارد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

رسول صدرعاملی معتقد است؛در قبل ساخت فیلم، آداب و آیینی داشت که به راحتی هرکسی نمی‌توانست به ابزار یک فیلم‌کوتاه دست پیدا کند اما الان این امکان برای هرکسی وجود دارد.

به گزارش ممتاز نیوز، رسول صدر عاملی کارگردان و فیلمساز و داور بخش بین الملل سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در رابطه با همه گیر شدن ساخت فیلم کوتاه گفت: به دلایل ساخت تعداد بسیار فیلم توسط علاقه مندان ، متولیان سینما باید وقت جدی‌تری برای شناسایی بهترین‌های فیلم‌کوتاه بگذارند. چون الان هرکسی می‌تواند فیلم‌کوتاه بسازد. البته بالا رفتن تعداد تولیدات کوتاه، به‌طور کلی اتفاق خوبی است. چون می‌شود در این کارها مضامین و ساختارهای متنوع‌تری دید ولی به شرط این‌که همه این‌ها درست دیده شود و به شکل صحیحی بهترین‌هایش انتخاب شود. نه این‌که هرکسی زرنگتر بود یا روابط عمومی بالاتری داشت فیلمش دیده شود.

 صدرعاملی در ادامه گفت: باید شرایط طوری رقم بخورد که تماشاگران بتوانند مطمئن باشند آن چیزی که روی پرده می‌بینند بهترین‌های این تولیدات انبوه است. حجم انبوه فیلم‌های ساخته شده نشان می‌دهد که ابزار و امکانات، نقش چندانی در ساخت یک فیلم‌کوتاه ندارند چون الان با یک موبایل هم می‌توان فیلم‌کوتاه ساخت. البته من معتقدم در سینما ابزار حرف اول را نمی‌زند. خلاقیت فردی و فکری انسان موثر است. دقیقا به اندازه هر انسانی، یک فکر وجود دارد. از وقتی که دوربین عکاسی خلق شده همه دارند از ماه و خورشید و آسمان عکس می‌گیرند اما هرکسی با نگاه و زاویه دید خودش این عکس را می‌گیرد. این زاویه و انتخاب نگاه است که آدم‌ها را از هم متمایز می‌کند. الان همه مردم به خاطر امکاناتی که در دست دارند، عکاس و فیلمبردار شده‌اند. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم عکس نگیرید اما امیدواریم مرجعی باشد که از دل مجموعه این عکس‌ها بهترین و درست‌ترین را انتخاب کند. ما باید خوشحال باشیم که همه می‌توانند عکاسی کنند و فیلم بسازند.

 سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه در تهران و همزمان سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.