امکان مشاوره کارگزاران بیمه به مشتریان

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرکل پذیرش مؤسسات بیمه مرکزی با اشاره به مزایای مراجعه مردم به کارگزاران بیمه و مشاوره آنها به بیمه‌گذاران گفت: آیین‌نامه نحوه فعالیت ارزیابان خسارت در حال اصلاح است.
به گزارش بینا، رضا مصطفوی در مورد وضعیت کارگزاری‌های بیمه در کشور به فارس اظهار داشت: متقاضیان دریافت پروانه کارگزاری پس از فراخوان بیمه مرکزی، مدارک لازم برای این کار را ارسال می‌کنند و بیمه مرکزی از واجدان شرایط آزمون به عمل می‌آورد.
مدیرکل پذیرش مؤسسات و دفاتر بیمه مرکزی ادامه داد: متقاضیانی که حداقل نمره ۶۰ از ۱۰۰ را در این آزمون کسب کنند، دعوت به مصاحبه علمی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ کارگزار رسمی بیمه در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: کارگزاران بیمه به سبب عدم شناخت مردم از آنها همواره مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند.
مصطفوی در مورد مزایای کارگزاری‌های بیمه برای مردم گفت: کارگزار بیمه با توجه به اینکه خدمات همه شرکت‌ها را ارائه می‌کند، ذینفع نیست، بنابراین مانند نماینده بیمه‌گذار می‌تواند مشتریان را راهنمایی کند.
به گفته وی، نمایندگی‌های بیمه با توجه به تعداد بسیاری که دارند بیشتر مورد توجه می باشند، اما به سبب اینکه منحصراً خدمات یک شرکت را ارائه می‌کنند، محدودیت فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: همچنین کارگزاران بیمه به بیمه‌گزاران مشاوره می‌دهند تا پوشش‌های بهتر و کامل‌تر را دریافت کنند و ما نیز باید به این سمت برویم که تعداد کارگزاران را افزایش دهیم تا مردم بیشتر منتفع شوند.
مدیرکل پذیرش مؤسسات بیمه مرکزی دربارهٔ فعالیت مؤسسات خصوصی ارزیابی خسارت نیز گفت: در یکی از مواد آیین‌نامه ۵۰ شورای عالی بیمه آمده بود که تا مهر ماه سال ۹۰ شرکت‌های بیمه باید ارزیابی خسارت خود را به مؤسسات ارزیابی خسارت خارج از شرکت واگذار کنند.
وی ادامه داد: اما با توجه به آماده نبودن زیرساخت و مقدمات این کار، شورای عالی بیمه ماده آیین‌نامه را تغییر داد و تصویب کرد که در تاریخی که بعداً بیمه مرکزی اعلام می‌کند، ‌این اقدام انجام خواهد شد.
مصطفوی افزود: شرکت‌های بیمه تازه از برون‌سپاری ارزیابی خسارت استقبال می‌کنند و تمایل به انجام این کار دارند، بر این اساس آیین‌نامه مذکور در حال اصلاح است و بعد از تصویب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.