امکان مطرح کردن مباحثی از طرف کشورهای ثالث از سوی “سلطان قابوس”

اردیبهشت ۱۴۰۳

عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد انتشار یافتن خبرهای مبنی بر اینکه سلطان قابوس حامل پیامی از سوی آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ممکن است وی مباحثی که مورد علاقه‌شان بوده، از طرف خود یا از طرف کشورهای ثالث مطرح کنند، اما ما در این زمینه اطلاعی نداریم.

“سیدعباس عراقچی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درخصوص آخرین خبرها در مورد مشخص شدن جانشین علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در سازمان انرژی اتمی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان هم اعلام کردند که مراحل اداری این اقدام در حال انجام است.

وی ادامه داد: تصمیم نهایی با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی است، چرا که اشخاص به حکم رئیس‌جمهور کشورمان به محل ماموریت اعزام می‌شوند، بنابراین تا زمانی‌که این حکم توسط دکتر روحانی امضاء نشود، قطعا نمی‌شود تلقی کرد که جانشین مشخص شده است.

عراقچی در مورد سخنگوی تازه دستگاه دیپلماسی و مشخص شدن فرد مربوط به این سمت، تصریح کرد: این سمت بستگی به تصمیمات وزیر امور خارجه کشورمان دارد.

وی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کردند، اما هنوز خبرها قطعی اعلام نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد انتشار یافتن خبرهای مبنی بر اینکه سلطان قابوس حامل پیامی از سوی آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: سفر سلطان قابوس سفری دوجانبه برای پیگیری همکاری‌های دو کشور که به درخواست خود سلطان عمان صورت می‌گیرد.

عراقچی تصریح کرد: سلطان قابوس پیش از این اظهار علاقمندی کرده بودند که دوست دارند بعد از مراسم تحلیف به عنوان اولین مهمان خارجی دکتر روحانی به ایران سفر کند.

وی ادامه داد: از اینکه سلطان قابوس در مباحث خود چه محورهایی را مطرح خواهد کرد، بی‌اطلاع هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ممکن است وی مباحثی که مورد علاقه‌شان بوده، از طرف خود یا از طرف کشورهای ثالث مطرح کنند، اما ما در این زمینه اطلاعی نداریم.

عراقچی در مورد اینکه عضو هیئت رئیسه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان است، تصریح کرد کرد: بنده به دعوت سرپرست این فدراسیون که ورزش‌های مربوط به این اشخاص را پیگیری و مدیریت می‌کند و با حکم معاون وزیر ورزش، عضو هیئت رئیسه این فدراسیون هستم.

وی خاطرنشان کرد: این عضویت به عنوان شغل محسوب نمی‌شود، چرا که در جلسات این فدراسیون که هرچندماه یکبار برگزار می‌شود، بنده از زاویه همکاری‌های بین‌المللی برای نابینایان عزیز کشورمان جهت کمک و راهنمایی حضور پیدا می‌کنم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.