امکان کاهش قیمت خودرو در بازار

۳۰م دیماه ،

امکان کاهش قیمت خودرو در بازار

در صورتیکه مواد اولیه اساسی صنعت خودرو به نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار بگیرد، امکان کاهش قیمت خودرو در بازار وجود خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، اخیرا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رییس‌جمهوری برای تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادله‌ای خبر داده است.

به گفته محسن صالحی‌نیا، با دستور رییس‌جمهوری قیمت خودرو شامل مواد اولیه و هزینه‌های تولید این محصول براساس نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر مواد اولیه اساسی صنعت خودرو مانند مس، فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی به نرخ ارز آزاد در بورس کالا عرضه شده و قطعه‌سازان و خودروسازان مواد اولیه مورد نیاز را از این بازار تامین می‌کنند.

در این شرایط در صورت تخصیص مواد اولیه با نرخ ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو، هزینه‌های تامین این مواد برای خودروسازان و قطعه‌سازان به‌طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. به این ترتیب با توجه به نقش ۷۰ درصدی مواد اولیه و قطعات در ارزش یک خودرو، پیش‌بینی می‌شود که با توجه به کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید قیمت فروش این محصول نیز کاهش یابد.

طبق دستور رییس‌جمهوری مقرر شده ارز مبادله‌ای نیز در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار گیرد. با توجه به آنکه در حال حاضر بخش اعظم قطعه‌سازان و خودروسازان از ارز آزاد برای خرید مواد اولیه خارجی استفاده می‌کنند، این اقدام نیز تاثیر مثبتی در کاهش هزینه‌های تولید خودرو در کشور خواهد داشت.

بنابراین اجرایی شدن دستور رییس‌جمهوری سبب کاهش هزینه‌های تولید و قیمت فروش خودرو خواهد شد.

یکشنبه ۱ بهمن   ۹:۳۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.