امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو، تاکید کرد: این اظهارات با واقعیت‌های صنعت خودرو همخوانی نداشته و غبر قابل اجرا است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: سخنگوی دولت پیش از این نیز در ابتدای تشکیل دولت و به عنوان مشاور رییس‌جمهوری سخنان مشابهی را مطرح کرده بود.
وی با بیان این‌که در همان زمان در رابطه با قیمت خودروها با سخنگوی دولت مکاتبه کردیم، خاطرنشان کرد: پس از آن جلسه‌ای برگزار و طی ‌آن وضعیت صنعت خودرو تشریح و میزان ضرر و زیان خودروسازان اعلام شد.
دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: در این جلسه سخنگوی دولت پس از دیدن مستندات و آشنایی با وضعیت صنعت خودرو اظهار کرد که اظهارات قبلی‌اش در رابطه با کاهش قیمت خودرو نادرست بوده است.
وی افزود: با این حال سخنگوی دولت اخیرا نیز مجددا از ضرورت کاهش قیمت خودرو به دلیل افت نرخ ارز سخن گفته است. این در حالی است که اگرچه قیمت ارز در بازار آزاد به ۳۰۰۰ تومان رسیده اما مبنای فعلی قیمت‌گذاری خودروها براساس ارز مبادله‌ای ۲۵۰۰ تومانی بوده است.
نعمت‌بخش با بیان این‌که بنابراین حتی اگر قیمت دلار آزاد به ۲۵۰۰ تومان نیز برسد قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت، تصریح کرد: علاوه بر آن با فرض استفاده خودروسازان از ارز ۲۵۰۰ تومانی نیز به دلیل نادرست بودن قیمت‌های پایه تولید خودروها همچنان زیان‌ده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سخنگوی دولت جلسه‌ای را در این رابطه برگزار کند تا مجددا با ارائه مستندات وضعیت صنعت خودرو و زیان‌دهی خودروسازان را تشریح کنیم تا وی براساس اطلاعات نادرست از کاهش قیمت خودرو سخن نگوید.
دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: علاوه بر آن امیدواریم که دولت براساس تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه ضرر و زیان ۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان را که ناشی از جلوگیری از واقعی شدن قیمت خودروها در دولت قبلی و فعلی است پرداخت کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.