امیدواریم با توجه به منابع مالی تهرانی ها هم از آن بهره مند شوند

فروردین ۱۴۰۳

به گفته ترکی منابع مالی مناسبی برای اشتغال وجود دارد که امیدواریم ظرفیت آن برای تهرانی ها هم لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ممتاز نیوز،  نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران در جمع خبرنگاران در نشست شورای اشتغال استان تهران گفت: آنچه که در زمینه اشتغال و کار آفرینی مطرح شده است این است که استانداری در طی برنامه ۵ ساله با ارائه ۹۴ طرح اشتغال و تیم کارشناسی این اقدام را جامع عمل بپوشانند.

به گفته ترکی ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در دستگاههای اجرایی وجود دارد که زیر ساختهای آن بنا بر اقدامات کارشناسی مهیا شده است.

وی در خصوص موانع موجود در دستگاههای اجرایی گفت: منابع و تسهیلات مالی را می توان یکی از این موانع بر شمرد آن هم به این سبب که ۳ هزار میلیارد در بنگاههای زود بازده قرار دارد که از این رقم فقط ۲ هزار میلیارد تومان آن بنا بر پیگیریهای انجام شده به اشتغال اختصاص داده شده است.

ترکی افزود: بانکها هم کما فی السابق به ارائه تسهیلات بانکی می پردازند. به نقل از ترکی هم اکنون ۵۳٫۲ درصد منابع مالی کشور به بانکها اختصاص داده شده است و ۲۰ درصد ظرفیت تولید در استانها و امیدواریم با توجه به منابع مالی از ظرفیت استان تهران بهره مند شویم.

معاون برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه تمهیداتی برای اشتغال زایی و کار آفرینی ایجاد شده است تاکید کرد: سامانه الکترونیکی برای ثبت نام متقاضیان جویای کار و معرفی آنها به کارفرما ایجاد شده است که در آینده ای نزدیک از این پایگاه اینترنتی رونمایی می گردد./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.