امیدواریم در انتخاب وزیر علوم ضعف‌های گذشته برطرف شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امیدواریم نقاط ضعف گذشته در وزیر علوم جدید به چشم نخورد، گفت: یکی از مسائل مهمی که وزیر علوم باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، دقت در انتخاب رؤسای دانشگاه‌هاست.

“محمدحسین امینی‌هرندی” در گفتگو باخبرنگاردانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری یکی از چالشی‌ترین وزارتخانه‌هاست. چرا که با جوانان و آینده‌سازان این کشور سروکار دارد، اظهارداشت: این مسئله باعث شده تا دولت و مجلس با حساسیت بیشتری در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

دبیر کل انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم افرادی برای تصدی این جایگاه مطرح شدند که همین حساسیت باعث شد تا صلاحیت انتصاب در این پست را از محضر مجلس اخذ نکنند.

وی با تاکید بر اینکه شخصی که برای وزارت علوم انتخاب می‌شود باید در انتخاب ریاست دانشگاه‌ها با دقت زیادی عمل کند، بیان داشت: رئیس دانشگاه باید شخصی متفکر، آگاه و نسبت به مسائل روز کشور، دانشجویی و علمی اشراف کامل و سابقه روشنی در این زمینه داشته باشد.

هرندی با اشاره به اینکه در انتخاب رئیس یک دانشگاه توانایی‌های علمی افراد باید بر سوابق سیاسی وی پیشی گیرد، تصریح کرد: انتخاب صحیح روسای دانشگاه‌ها می‌تواند از بروز تنش‌ها و رفتارهای غیر منطقی در دانشگاه‌ها جلوگیری کند.

وی تعامل با اساتید، دانشجوبان و تشکل‌های دانشجویی را از دیگر ویژگی‌های روسای دانشگاه‌ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه فرجی‌دانا تعامل خوبی با شورای عالی انقلاب فرهنگی نداشت و امیدواریم این نقاط ضعف در  وزیر علوم جدید به چشم نخورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.