امید به بازار سرمایه بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، در پی برگزاری جلسات مسئولان اقتصادی کشور با رئیس جمهور و تاکید بر بهبود و حمایت از بازار سرمایه کشور، شاخص بورس امروز در اولین ساعات معاملات رشد چشمگیری را تجربه کرد.

شاخص کل بورس که در آستانه نزول به کانال ۲۴ واحد قرار گرفته بود، در پی این اقدامات و صحبت های چند روز گذشته مسئولان کشور، رشد یافت و هم اکنون به مرز ۲۵ هزار و ۱۶۵ واحد رسیده است.

بازار سرمایه کشور که روزهای حساسی را می گذراند، امروز با رشد قیمت سهام شرکت های بزرگ مواجه شد و امید را به بازار سرمایه کشورمان بازگرداند. 

معاملات امروز بازار سهام با رشد قیمتها، صعود شاخص ها و تشکیل صف های خرید مواجه شد و ناامیدی از بازار سرمایه رخت بربست، این در حالی است که طی روزهای اخیر سهامداران با ضرر و زیان در قیمت سهام مواجه شده بودند. 

اتفاقات اخیر بازار سرمایه کشور از جمله کمبود نقدینگی و لزوم تامین نقدینگی و ریزش قیمتها و شاخص باعث شد که مسئولان اقتصادی کشور طی روزهای اخیر جلسات متعددی را برای یافتن راهکارهایی جهت بهبود فضای بورس بیابند که این جلسات همچنان ادامه دارد.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز شورای عالی اصل ۴۴ به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و این جلسه به غیر از سایر جلساتی که وزیر اقتصاد با بقیه مسئولان اقتصادی کشور در این زمینه برگزار کرده است. جلسه روز چهارشنبه شورای عالی اصل ۴۴ منجر به تصویب ۴ مصوبه برای بهبود اوضاع بورس شد. 

در همین حال، حقوقی ها نیز حمایت خود را در سطح کلان از بازار سرمایه اعلام کرده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.