امید به زندگی در جهان ۲۰ سال افزایش یافته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی امید به زندگی در کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به طور متوسط حدود ۲۰ سال افزایش یافته است.

علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در چند سال قبل با کنترل اغلب بیماری های عفونی و واگیردار وضعیت بهداشتی مردم جهان و به دنبال آن میزان امید به زندگی افزایش یافته است.

وی افزود: البته افزایش موارد ابتلا به بیماری های مزمن و غیر واگیر تا حدودی اثرات منفی بر روی امید به زندگی داشته است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی امید به زندگی در کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به طور متوسط حدود ۲۰ سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از کشورهای جهان میزان افزایش امید به زندگی به ۳۰ سال هم می رسد یادآور شد: در ایران نیز در طی ۲۰ سال اخیر امید به زندگی افزایش قابل ملاحظه ای یافته و در حال حاضر به بیش از ۷۴ سال رسیده است.

مرادی گفت: با وجود افزایش میزان امید به زندگی در کشورهای مختلف جهان اما در بعضی از کشورهای فقیر و یا در حال توسعه یافته همچنان شاهد آمار بالای مرگ و میر به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی هستیم که این موضوع بر روی امید به زندگی تاثیرات منفی قابل ملاحظه ای می گذارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.