امیرآبادی: نگاه ملی به قم در ارائه خدمات به زائران نوروزی ضروری است

۱فروردین ۱۳،

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی گفت: باید نگاه در ارائه خدمات به زائرین در قم ملی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، احمد امیرآبادی در بازدید از ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به بازدیدهای خود از نحوه خدمات رسانی به زائرین در شهر گفت: به نظر می رسد امسال برنامه ریزی منسجم تر و منظم تری در ارائه خدمات به زائرین انجام شده و انسجام خوبی بین همه دستگاه‌های استان ایجاد شده است.

وی ایجاد معاونت زائرین در مجموعه استانداری مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: این امر از اقدامات قابل تقدیر است که ما در تعطیلات نوروزی قم تاثیرات آن را شاهد هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال زیرساخت های زیارتی قم را ضعیف دانست و اظهار داشت: امسال در بودجه ۷۸ پیشنهاد ارائه کردم که تقریبا ۳۴ پیشنهاد برای شهر قم است و بخش بسیاری از این پیشنهادها برای زیرساخت های زیارتی است.

وی بر استفاده از توان کشوری برای ارائه خدمات به زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پیشنهاد دادیم که برای جشن‌های نیمه شعبان قم ردیف خاصی اختصاص داده شود.

امیرآبادی افزود: در ایام نیمه شعبان بیش از دو میلیون نفر از عاشقان و اراتمندان حضرت ولی عصر به قم سفر می کنند که این زائرین نیاز به اسکان، خدمات، پارکینگ و… دارند که باید در این زمینه بسیج ملی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه در ارائه خدمات به زائرین در قم ملی باشد، یادآور شد: قم محور مواصلاتی چندین استان است و هر کس از شمال به جنوب و از شرق به غرب کشور سفر می کند ساعاتی را برای زیارت در شهر قم متوقف می گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های زیارتی شهر قم را در حد بالایی و در خور شأن زائرین حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای خود از سطح شهر، عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان در ایام نوروز را در قم خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هلال احمر، اورژانس، شهرداری، آموزش و پرورش، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و دیگر دستگاه‌ها امکانات خوبی را در ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت فراهم کرده‌اند.

امیرآبادی ابراز داشت: با توجه به امکاناتی که در شهر قم وجود دارد انصافا خدماتی خوبی در شهر قم برای زائرین ایجاد شده است اما به هر حال نقاط ضعف، کمبودها و نقص‌هایی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه همواره استان قم یکی از دو استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده است، تاکید کرد: با وجود ورود این میزان زائر و مسافر نوروزی به داخل شهر و امکانات موجود مدیریت خوبی در ارائه خدمات صورت گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران در قم اظهار داشت: باید این خدمات هر سال بیشتر و بهتر شود و در این زمینه دولت و مجموعه حاکمیت باید به دستگاه های استان کمک کند.

وی همچنین کمبود هتل، هتل آپارتمان را در قم مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

امیرآبادی همچنین بر ضرورت افزایش زمان ماندگاری زائرین در قم تاکید کرد و یادآور شد: باید همه مسئولان استان تلاش کنیم تا با افزایش زیرساخت‌های زیارتی قم زمان ماندگاری مسافران و زائران را بالا ببریم که در این صورت به اقتصاد شهر کمک کرده ایم.

وی در پایان از مسئولان استان و تمام کسانی که در این ایام در حال خدمات رسانی به مسافران و زائران می باشند قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.