امیرعبداللهیان:دور دوم نشست گروه‌های سوری با مشارکت نمایندگان حکومت برگزار می‌شود

۱۲م آذر ،

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،حسین امیرعبداللهیان امروز یکشنبه این مطلب را در دیدار با هیثم مناع نایب رییس و رجاء الناصر دبیر شورای هماهنگی ملی سوریه در تهران بیان کرد.

در این دیدار که در ادامه گفت‌ و گوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه‌های مختلف سوریه با هدف رایزنی پیرامون چگونگی حل و فصل سیاسی بحران این کشور در محل وزارت امور خارجه انجام شد، آخرین تحولات مربوط به کشور سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبیین دیدگاه‌های اصولی کشورمان دربارهٔ بحران سوریه، ارتباط با همه طرف‌های دولتی و غیردولتی سوریه را از اصول رفتاری جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی افزود: ایران به دنبال آن نیست که از طرف مردم سوریه دربارهٔ سرنوشت آنها و کشورشان تصمیم‌ بگیرد بلکه می‌خواهد از طریق مشورت با همه طرف‌های دولتی، تشکل‌های غیردولتی و طرف‌های مردمی سوریه، شرایطی را ایجاد کند تا مردم این کشور بتوانند در پرتو توقف خشونت از طریق انتخابات آزاد دربارهٔ سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با یادآوری تلاش‌های مستمر کشورمان برای توقف خشونت و زمینه‌سازی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیدگاه‌های اصولی سیاست خارجی خود با کسی مماشات نمی‌کند.

امیر عبداللهیان افزود: اقدام گروه‌های مسلح بی‌مسوولیت با حمایت بعضی کشورها در سوریه نتیجه‌ای جز تخریب بیشتر زیرساخت‌ها و افزایش تلفات و خسارت‌های انسانی در این کشور نداشته است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.