امیرعبداللهیان: اضافه شدن عراق و ونزوئلا، ابتکار مرسی درباره سوریه را با موفقیت همراه می‌کند

به گزارش خبر آنلاین حسین امیر عبداللهیان توقف فوری خشونت، حفظ وحدت سوریه، حاکمیت و تمامیت ارضی و مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در سوریه را از نکات و محورهای مهم دستور کار مصر ذکر نمود و بر لزوم گفت‌وگوی ملی بین دولت و معارضه تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین پیشنهاد مصر برای برگزاری دور دوم گفت‌وگو در سطح وزاری خارجه را گام مثبتی در جهت پیشبرد نقاط مشترک حل بحران سوریه توصیف نمود.
امیر عبداللهیان با انتقاد از عدم کنترل مرزهای کشورهای همسایه، ارسال سلاح و کاربرد آن توسط گروههای مسلح ناشناس و فاقد مسئولیت، راهکار سوریه را صرفا سیاسی دانست و افزود: نگاه غیرواقع بینانه برخی طرفها به اوضاع سوریه و انتظارات غیر واقع بینانه از آقای کوفی عنان ماموریت وی را با مشکل مواجه ساخت.
وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تداوم طرح کوفی عنان از تلاشهای اخصر ابراهیمی به عنوان نماینده جدید سازمان ملل حمایت نمود و افزود: ما به عنوان رییس دوره‌ای عدم تعهد در نشست حضور داریم و مایلیم ایده‌های مختلفی را که برخی از سران عدم تعهد پیرامون برون رفت از وضعیت کنونی و به عنوان راهکار سیاسی ارائه داده‌اند را مطرح و پیگیری نمایم و اضافه شدن برخی طرفهای موثر و ظرفیتهای جدید به نشست از جمله ایده اضافه شدن عراق به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه عرب و ونزوئلا به عنوان عضو تروئیکای جنبش غیرمتعهدها می‌تواند ابتکار آقای مرسی را با موفقیت همراه سازد .
لازم به ذکر است بر اساس پیشنهاد رسی رییس جمهور مصر در اجلاس مکه ایران – مصر – ترکیه و عربستان سعودی به عنوان چهار قدرت مهم در خصوص تحولات منطقه با یکدیگر رایزنی خواهند نمود.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.