امیرعبداللهیان: ایران با قدرت از سوریه در منطقه دفاع می‌کند

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، گیر پترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

‏‎امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازمان ملل و اقداماتی که به حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و بازگشت امنیت پایدار به سوریه کمک نماید، استقبال می‌کند.

‏‎وی افزود: آنچه که حلقه مفقوده در شرایط امروز سوریه می‌باشد وجود بی‌اعتمادی است زیرا مثلا فردی که تا چند وقت پیش رهبر جریانی تروریستی بوده، سلاح حمل می‌کرده و اقدامات تروریستی انجام می‌داده است اکنون اصرار دارد که با پوشیدن کت و شلوار و زدن کراوات به عنوان طرف مذاکره دعوت شود.

‏‎امیرعبداللهیان گفت: متاسفانه برخی گروه‌های خطرناک تروریستی تلاش می کنند با تغییر نام از لیست سیاه تروریستی سازمان ملل متحد خارج شوند لذا اتخاذ رویکرد بی‌طرفانه سازمان ملل متحد و عدم مشاهده استانداردهای دوگانه مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان افزود: ما معتقدیم در روند کار کمیته قانون اساسی همه طرف ها مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و تکیه بر مقصر خواندن دولت سوریه در تعارض با سیاست بی طرفی است.

وی اعمال تحریم ها علیه سوریه به ویژه در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را ظالمانه خواند و بر ضرورت اقدام برای رفع تحریم های انسانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در خاتمه گفت: ایران همچنان با قدرت از سوریه و امنیت این کشور مهم در منطقه دفاع می کند. تهران همچنین از تلاش های سازنده سازمان ملل متحد در کمک به سوریه حمایت و بر قضاوت بیطرفانه در قبال سوریه تاکید می نماید.

قدردانی از اقدامات سازنده ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه

پترسون نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۱۰ سال گذشته به منظور استقرار صلح و امنیت در سوریه اظهار داشت که روند سیاسی در مسیر نسبتا خوبی قرار گرفته است اما همچنان وجود جو بی اعتمادی میان گروه های مختلف در سوریه مانع پیشرفت روند سیاسی است.

‏‎وی به شرایط حساس سوریه و وجود برخی اختلاف دیدگاه ها در این کشور اشاره کرد و گفت: ما به کمک همه احزاب، طرف ها، کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی برای خروج از این رکود و بن بست نیاز داریم.

پترسون با اشاره به وضعیت انسانی گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی مردم سوریه هر روز بدتر می شود.

‏‎نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته در چند سال گذشته و موارد پیش رو، گفت: در حال حاضر ما نیاز به ارزیابی داریم تا بدانیم که چه کارهایی صورت داده ایم و چه نقاط ضعفی در روند مذاکرات بوده است.

‏‎وی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات سازنده ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه، با اشاره به حمایت های بشردوستانه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از بازگشت مهاجرین و آوارگان سوری به خانه هایشان، گفت: ما باید در موضوع سوریه، وضعیت حقوق بشر و آوارگان را بسیار جدی بگیریم. 

وی افزود: ما به شرایط منطقه آگاه هستیم و به تلاش های بی وقفه خود برای کمک به سوریه ادامه می دهیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.