امیرعبداللهیان: ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان فرامی‌خوانیم

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی علیه ایران گفت: ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان و منطقه فرامی‌خوانیم.

به گزارش ممتازنیوز، حسین امیرعبداللهیان حرف های آشفته وزیر خارجه عربستان سعودی و اتهام بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران را تکراری و کسل کننده خواند. 

وی افزود: ریاض باید به جنگ علیه مردم مظلوم یمن و کشتار زنان ‌و کودکان یمنی پایان دهد.

معاون سابق وزارت امورخارجه یادآور شد: حمایت آشکار و پنهان ریاض از تروریسم تکفیری و داعش در منطقه، بر همگان بویژه مردم عراق و سوریه در این سالها به روشنی اثبات شده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه حاکمان سعودی اکنون به جاده صاف کن طرح‌های بی‌ثبات کننده رژیم تروریستی و جعلی اسراییل در منطقه مبدل شده و در مقابل کشورهای مسلمان منطقه رفتاری غیر سازنده دارند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل اضافه کرد: ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان و منطقه فرامی‌خوانیم. حاکمان عربستان بهتر است سیاست جنگ‌افروزی، پرورش تروریسم و همراهی علیه تحریم ملت‌ها را متوقف کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید به نفع ریاض است که به همسایگان و اهالی منطقه و جمهوری اسلامی ایران که سازنده ترین نقش را در کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای ‌و جهانی دارد، اعتماد کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.