امیر قطر شش جزیره یونان را به قیمت یازده میلیون دلار می خرد

۱۶م اسفند ،

حامد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر تصمیم گرفته شش جزیره یونان را به قیمت یازده میلیون دلار بخرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، این جزایر تازه ترین مورد از خریدهای جهانی امیرقطراست که از مستقلات در مرکز لندن تا پکن را شامل می گردد.اما خرید این جزایر ماجراهای ویژه خود را دارد.
 
در یونان که کمر اقتصاد آن تحت تاثیر بحران و کسری بودجه سالهای اخیر شکسته است همه با دلخوری به این معامله نگاه می کنند و در دوحه پایتخت قطر به نظر می رسد که خاندان سلطنتی این کشور پس از هجده ماه معطلی و دردسر برای سرگرفتن این معامله کاسه صبرش لبریز شده است.
 

به گفته منابع مطلع امیر قطر قصد دارد برای سه همسر و بیست و چهار فرزند خود در این جزایر قصرهای خصوصی بسازد. طراحان و معماران این پروژه های بزرگ و مجلل از هم اکنون به جزایر آماده و کار نقشه برداری را آغاز کرده اند.

گاردین
 

به نوشته گاردین این نمونه برجسته ای از دیوانساری طولانی و پردردسر یونان است. حتی اگر امیرقطرباشی و بخواهی چند جزیره را بخری هنوز هم باید مدتهای طولانی صبر کنی.
 
روزنامه « گاردین » می نویسد که جزایر « اچینادس » طی یکی از سفرهای دریایی امیر قطر حدود چهار سال پیش توجه وی را به خود جلب کردند.
 
شهردار این بخش از یونان می گوید که در اساس امیر قطر پیشنهاد خرید تمام جزایر که هجده مورد می باشند را مطرح کرده بود ولی ظاهرا در پایان کار به شش جزیره رضایت داده است، حداقل برای این مرحله.
 
خرید جزایر بزرگترین سرمایه گذاری خصوصی طی سالهای اخیر در یونان است و از قرار امیر قطر در بازاری که اکنون مشتری و طالب چندانی ندارد توانسته است آنها را با قیمتی نازلتر از ارزش آنها در بازار خریداری کند.
 
صاحب یکی از این جزایر آن را با دو میلیون دلار کمتر از نرخی که ابتدا اعلام کرده بود فروخته است. وی می گوید افزایش چشمگیر مالیات مستقلات در یونان پس از بحران اقتصادی اخیر سبب شده که فقط اشخاص بسیار ثروتمند بتوانند چنین هزینه هایی را تقبل کنند.
 
روزنامه « گاردین » از قول موسسات مستقلات در یونان می نویسد که این جزایر با آبهای زلال و سواحل زیبای خود جاذبه های طبیعی ارزنده ای می باشند و برای انواع و اقسام سرمایه گذاریهای توریستی و تفریحی پتانسیل فراوانی دارند.
 
اما ظاهرا امیر قطر اصلا چنین برنامه ای ندارد. به نقل از منابع مطلع امیر قطر قصد دارد برای سه همسر و بیست و چهار فرزند خود در این جزایر قصرهای خصوصی بسازد. طراحان و معماران این پروژه های بزرگ  و مجلل از هم اکنون به جزایر آماده و کار نقشه برداری را آغاز کرده اند.
 
البته در این مورد هم امیر قطر با پیچیدگی های قوانین ساخت و ساز در یونان مواجه شده است و معلوم نیست چه زمانی خواهد توانست جواز ساخت و ساز این قصرها را دریافت کند.امیر قطر از هم اکنون برای راضی نگاه داشتن اهالی این جزایر اعلام کرده که در زمینه های مختلف از جمله ترمیم شبکه آبرسانی به آنها کمک خواهد کرد.
 
اینطور پیش بینی می گردد ظاهرا امیر قطر قصد دارد به هر شکلی که شده تابستان امسال کشتی تفریحی خود را در سواحل این جزایر به اسکله برساند و حضور خود را رسما و عملا اعلام کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.