امیر مهدی زاده مرد طلایی کاراته جهان شد

۰۴م آذر ،

هنرنمایی در فینال وزن ۶۰- کیلو گرم مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس؛

امیر مهدی زاده، ملی پوش وزن ۶۰- کیلو گرم کاراته کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه در مقابل حریف قدرتمند و عنوان دار برزیلی خود صاحب پیروزی شد و نشان طلای جهان را به گردن آویخت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در چهارمین روز بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، امیر مهدی زاده، نماینده شایسته کاراته کشورمان در آخرین مبارزه خود بعد از ظهر امروز برای کسب نشان طلا به مصاف داگلاس سانتوز، دارنده مدال طلا و برنز جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۰۸ از برزیل رفت و در یک مبارزه فکورانه موفق شداین حریف نامدار را شکست دهد و برسکوی اول جهان بایستد. این مبارزه در پایان وقت قانونی ۳ بر ۳ به اتمام رسید که در نهایت داوران بدلیل تحرک بیشتر و حملات پردامنه مهدی زاده ۴ بر یک کاراته کای شایسته کشورمان را به عنوان مرد پیروز میدان معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، امیر مهدی زاده، کاراته کای شایسته کشورمان برای رسیدن به بازی نهایی این وزن، ابتدا بر مخسیوف ازبکستانی را ۳ بر یک شکست داد. در گام دوم نماینده مالزی را ۳ بر صفر برد تا مقابل رندون قهرمان پان امریکن از کلمبیا قرار بگیرد. در این مبارزه مهدی زاده موفق شد ۲ بر صفر به برتری دست یابد. مهدی زاده در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و ۷ بر ۳ پیروز شد. این کاراته کای ۲۳ ساله قمی در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای ۶۰ کیلو گرم مسابقات جهانی شود.

مدال طلای امیر مهدی زاده در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان، چهارمین طلایی است که توسط کاراته کاهای کشورمان در تاریخ پیکارهای جهانی بدست آمده است. پیش از این مهدی عموزاده در سال ۱۹۹۶ و جاسم ویشگاهی و حسین روحانی در جهانی ۲۰۰۶ موفق شده بودند بر سکوی اول اوزان خود قرار بگیرند و مردان طلایی کاراته ایران در رقابتهای جهانی نام بگیرند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.