امین حیایی: من بازیگر ملی هستم نه حکومتی/ روزی ام را همیشه از خدا گرفته ام

ممتازنیوز:

u33333330323fd53

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در یک برنامه رادیویی از این موضوع گفت که برخی به او می‌گویند بازیگر حکومتی در حالیکه او خود را بازیگر ملی می‌داند و حکومت و دولت را هم از مردم می‌داند.
برنامه «سبقت آزاد» رادیو جوان روز دوم اردیبهشت به بهانه تجلیل از سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی تلویزیون با‌ امین حیایی گفتگو کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، امین حیایی که به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در بین سریال‌های نوروزی از طرف معاونت سیما انتخاب شده بود، در این خصوص گفت: من جایزه‌ام را به کل گروه سریال «خوب، بد، زشت» تقدیم می‌کنم چون تک تک عوامل زحمات بی دریغی برای این مجموعه کشیدم و به نظر من این جایزه شایسته آنها است. خوشحالم که زحمات ما دیده شد و هم مورد پسند مردم قرار گرفت و هم مورد پسند مسئولان تلویزیون. واقعاً کارگردانی درست منوچهر‌ هادی، باعث شد تا این کار مورد رضایت همه قرار گیرد.

حیایی که بعد از مدت‌ها به تلویزیون برگشته بود، گفت: «خوب، بد، زشت» چهارمین کار تلویزیونی من به حساب می‌آید و پیش از آن سریال «همسایه‌ها»، «روزگار جوانی» و نیز «کلاه پهلوی» را برای تلویزیون بازی کرده بودم. در واقع من به نوعی مدیون تلویزیون هستم چون اولین جایی که کارهایم دیده شد همین تلویزیون بود که در سال‌های اوایل دهه ۷۰، با سریال‌های روزگار جوانی و همسایه‌ها بود که در هنر هفتم مطرح شدم.

حیایی ضمن تبریک به دیگر سریال نوروزی سیما یعنی سریال «پایتخت» که به عنوان بهترین سریال نوروزی سال ۹۳ انتخاب شد، گفت: من خودم چند قسمتی از کار آنها را دیدم و به نظرم واقعاً زحمت کشیده بودند. آنها هم در این انتخاب‌ها به حق‌شان رسیدند و به همه عوامل سریال پایتخت تبریک و خسته نباشید می‌گویم. یک تبریک مخصوص هم برای دوست قدیمی‌ و خوب خودم محسن تنابنده عزیز دارم که الحق و الانصاف زحمات زیادی هم در بخش نویسندگی پایتخت ۳ و هم در بخش بازیگری کشید. به نظرم جایزه بهترین بازیگر مرد سریال‌های نوروزی حق محسن تنابنده بود،‌اما دوستان مسئول در معاونت سیما به من لطف داشتند و جایزه را به من دادند. به قول یکی از دیالوگ‌های همین سریال «جایزه مال تنابنده بود، توو مشتش بود».

این بازیگر با توجه به موضوع برنامه که «نرخ» بود، در خصوص نحوه انتخاب نرخ بازیگری گفت: نرخ بازیگری را کسی تعیین نمی‌کند اما ما در بین بازیگران یکسری سوپراستارهای قدیمی‌ داریم که آنها پایه‌گذار بازیگری در این مرز و بوم بودند و ما هم کار را از آنها یاد گرفتیم. با توجه به کارهایی که انجام می‌دهیم و توانایی‌هایی که یک بازیگر دارد و می‌تواند فروش و جذابیت یک فیلم را در گیشه تضمین کند، این دستمزد‌ها تغییر می‌کند. هر چه مردم یک بازیگر را بیشتر دوست داشته باشند و برای آنها جذاب تر باشد طبیعتاً دستمزدش هم به مراتب بالاتر خواهد رفت. هنوز هم که هنوز است در این سینمای ما بازیگران به اصطلاح رنگین چشم در بورس هستند و کارشان موفق است و پول خوبی هم می‌گیرند. هر چند خیلی از همین بازیگرانی که به چشم رنگی‌ها معروف شده‌اند افراد با استعدادی هم هستند و انصافاً کارشان خوب است. در سینما استعداد مهمتر از قیافه است.

او گفت: من که روزی‌ام را همیشه از خدا گرفته‌ام و تا ابد از لطف او ممنونم. چندی پیش در محافل خبری پخش شده بود که‌ امین حیایی بازیگر حکومتی است‌ اما به خدا قسم من متعلق به همه مردم هستند. کسانی که در دولت و حکومت هستند هم برآمده از همین مردم هستند. من با همه مدل از آدم‌ها کار کرده‌ام و همه انسان‌ها از هر دسته و نژاد و رنگ و قومیتی برایم عزیز و محترم هستند و اهل هیچ دسته بندی ای نیستم و من همه را دوست دارم. من یک بازیگر ملی هستم و تک تک مردم ایران را دوست دارم.

«سبقت آزاد» کاری از گروه جوان و جامعه رادیو جوان است که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.