امین زندگانی : بازیگران کلیشه انتخاب می شوند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

امین زندگانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: یک جمله‌ به اشتباه مصطلح شده است که می‌گویند فلان بازیگر نقش‌های کلیشه‌ای انتخاب می‌کند؛ در حالی که بازیگران نقش کلیشه انتخاب نمی‌کنند بلکه کلیشه انتخاب می‌شوند. به گزارش ایسنا، فیلم “معصومیت از دست رفته” شب گذشته (دوشنبه ۱۰ آذر) در ادامه برنامه هفته فیلم‌های عاشورایی برای مخاطبان اکران و سپس جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور امین زندگانی، برگزار شد.امین زندگانی

امین زندگانی با اشاره به سابقه آشنایی خود با میرباقری گفت: من در هنگام ساخت سریال «امام علی (ع)» در صحنه کوتاهی روبروی پرویز پرستویی آن هم در زمانی که دانشجوی تئاتر بودم بازی کردم.

معصومیت از دست رفته» شبیه به یک تله تئاتر بزرگ بود

وی افزود: حضور در «معصومیت از دست رفته» برای من بسیار ارزشمند بود و معتقدم این سریال بیشتر شبیه به یک تله تئاتر بزرگ بود.

بازیگر نقش زید ادامه داد: بازی در این سریال آنهم در نقشی تاریخی که در تاریخ وجود نداشته هم ساده است و هم مشکل؛ اما بازی در این نقش باعث شد تا من استارت بازی در نقش های تاریخی را بزنم و بعدها در «ملک سلیمان» پیشرفت بیشتری کنم.

زندگانی با اشاره به حساسیت‌های میرباقری روی متن و بازی گفت: متن فیلمنامه‌های میرباقری آنقدر خوب است که هیچ پلانی را نمی‌توانیم تغییر دهیم. در کارهای میرباقری همه چیز در خدمت بازیگر است و بازیگر نمی‌تواند خوب بازی نکند.

مدیران صداوسیما مخالف بازی من در نقش مسلم در «مختارنامه» بودند

وی همچنین با اشاره به بازی در سریال «مختارنامه» گفت: قرار نبود ابتدا در مختارنامه نقش مسلم را بازی کنم بلکه قرار بود نقش یکی از فرماندهان سپاه مختار را بازی کنم، اما بعد میرباقری پیشنهاد کرد که نقش مسلم را بازی کنم هرچند مدیران سازمان مخالف بودند.

زندگانی ادامه داد: دلیل مخالفت مدیران صداوسیما این بود که در روایات آمده بود که مسلم فردی قوی هیکل و با بیش از دو متر قد بود، اما میرباقری معتقد بود که من می‌توانم این نقش را بازی کنم.

وی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: به میرباقری گفتم که من می ترسم این نقش را بازی کنم زیرا مردم به حضرت مسلم علاقه دارند و شاید نتوانم حق مطلب را ادا کنم اما میرباقری تاکید کرد که باید بازی کنم و بعد از آنکه در این نقش بازی کردم و واکنش‌های مثبت مردم را دیدم بسیار خوشحال شدم هرچند که معتقدم اگر این نقش دیده شده از عنایات حضرت مسلم است.

 

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.