انباشت تنش‌ها و اضطراب‌ها از عوامل مؤثر در تشدید «پرخاشگری» است

شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

انباشت تنش‌ها و اضطراب‌ها از عوامل مؤثر در تشدید «پرخاشگری» است

انباشت تنش‌ها و اضطراب‌ها از عوامل مؤثر در تشدید «پرخاشگری» است

یک متخصص ترک اعتیاد با اشاره به اینکه خشونت فیزیکی در مردان بیشتر است، انباشت تنش‌ها و اضطراب‌ها، پایین آمدن سطح اخلاقیات، الگوبرداری‌های نامناسب، مشکلات اقتصادی و تعارضات خانوادگی را از عوامل مؤثر در تشدید پرخاشگری در جامعه عنوان نمود.

به گزارش تفسیری راسخون به نقل از ایسنا، بهزاد دارابی اظهار نمود: پرخاشگری یعنی رفتار تند به هنگام عدم سازگاری با موفقیت که این رفتار در زندگی روزمره ارتباط بسیار نزدیکی با ناکامی دارد.

وی حس “ناکامی” را یکی از عوامل اثرگذار در پرخاشگری دانست و گفت: وقتی که فرد برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود، تلاش می‌کند، اما در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌شود، یکی از رفتارهایی که از خود بروز می‌دهد، پرخاشگری است.

دارابی ادامه داد: به عنوان نمونه شخصی از راه بندان در جاده و یا نبود فضا برای پارک نمودن ماشین در اثر ناکامی خشم می‌کند و چیزی که ثابت شده ناکامی، پرخاشگری را افزایش می‌دهد و پرخاشگری می‌تواند ناکامی‌های فشرده را رها کند.

این متخصص ترک اعتیاد با بیان اینکه خشونت فیزیکی در مردان بیشتر است، انباشت تنش‌ها و اضطراب‌ها، پایین آمدن سطح اخلاقیات، الگوبرداری‌های نامناسب، مشکلات اقتصادی و تعارضات خانوادگی را از عوامل مؤثر در تشدید پرخاشگری در جامعه عنوان نمود.

انیمیشین “بن تن” الگوی نامناسب رواج خشونت است

دارابی با اشاره به اینکه لحاظ نمودن الگوهای نامناسب و خشن از سوی نوجوانان عاملی تأثیرگذار در تشدید ناهنجاری‌های رفتاری است، اظهار نمود: بیشتر انیمیشن‌های خارجی مانند “بن تن” رواج پرخاشگری در جامعه را افزایش می‌دهد.

این متخصص ترک اعتیاد ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های تولید داخلی کشور به رواج خشونت نمی‌پردازد، اما شیوه‌های کنترل خشم کمتر در انیمیشن و فیلم دیده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان نمود: مصرف مواد محرک در بین جوانان افزایش یافته که یکی از عوامل مهم پرخاشگری در بین جوانان است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.