انتخابات آمریکا از نگاه آمار و ارقام

۲۰ آبان ،

mail-58.jpg

نظرسنجی‌هایی که از رای دهندگان آمریکایی پس از خروج از حوزه‌های رای گیری انجام شده، آمارهایی را درخصوص ترکیب نژادی، جنسی و سنی رای دهندگانی که به هر کدام از کاندیداهای دموکرات و جمهوری خواه در روز سه شنبه رای دادند، مشخص نموده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براین اساس، ۴۷ درصد از کل رای دهندگان مرد و ۵۳ درصد زن بوده‌اند که از بین مردان ۴۵ درصد به نفع دموکرات‌ها و ۵۲ درصد به نفع جمهوری خواهان و از میان زنان ۵۵ درصد به دموکرات‌ها و ۴۴ درصد به جمهوری خواهان رای داده‌اند.

همچنین از نقطه نظر نژادی ۷۲ درصد از رای دهندگان سفید پوست، ۱۳ درصد سیاه پوست، ۱۰ درصد اسپانیایی زبان، سه درصد آسیایی و دو درصد نیز از دیگر نژادها بوده‌اند. از میان سفید پوستان ۳۹ درصد به نماینده دموکرات‌ و ۵۹ درصد به نماینده جمهوری خواه رای دادند.

از سیاهپوستان ۹۳ درصد به دموکرات‌ها و ۶ درصد به جمهوری خواهان، از اسپانیایی زبانها ۷۱ درصد به دموکرات‌ها و ۲۷ درصد به جمهوری خواهان و از آسیایی‌ها نیز ۷۳ درصد به دموکرات‌ها و ۲۶ درصد به جمهوری خواهان رای داده‌اند.

همچنین از نظر ترکیب سنی نیز ۱۹ درصد از رای دهندگان بین ۱۸ تا ۲۹ سال، ۲۷ درصد بین ۳۰ تا ۴۴ سال، ۳۸ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال و ۱۶ درصد بالای ۶۵ سال سن داشته‌اند.

از گروه اول سنی یعنی ۲۹-۱۸ سال، ۶۰ درصد به دموکرات‌ها و ۳۷ درصد به جمهوری خواهان، از گروه دوم سنی یعنی ۴۴-۳۰، ۵۲ درصد به دموکرات‌ها و ۴۵ درصد به جمهوری خواهان از گروه سوم یعنی ۶۴- ۴۵ سال ۴۷ درصد به دموکرات‌ها و ۵۱ درصد به جمهوری خواهان و از گروه آخر یعنی بالای ۶۴ سال ۴۴ درصد به دموکرات‌ها و ۵۶ درصد به جمهوری خواهان رای دادند.

در میان رای دهندگان پنج درصد سیاست خارجه، ۱۵ درصد کسری بودجه، ۵۹ درصد اقتصاد و ۱۸ درصد بهداشت و درمان را مهمترین مساله می‌دانستند.

از نظر تاهل نیز ۲۹ درصد از رای دهندگان مردان متاهل و ۳۱ درصد زنان متاهل و ۱۸ درصد مردان مجرد و ۲۳ درصد نیز زنان مجرد بودند.

از مردان متاهل ۳۸ درصد به دموکرات‌ها و ۶۰ درصد به جمهوری خواهان از زنان متاهل ۴۶ درصد به دموکرات‌ها و ۵۳ درصد به جمهوری خواهان، از مردان مجرد ۵۶ درصد به دموکرات‌ها و ۴۰ درصد به جمهوری خواهان و از زنان مجرد نیز ۶۷ درصد به دموکرات‌ها و ۳۱ درصد به جمهوری خواهان رای دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.