انتخابات امسال , ضربه ای محکم به فتنه گران ۸۸ بود

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران گفت: انتخابات یکی از نعمتهای الهی برای ما بود دشمن با روشهای پیچیده خود و تجارب خاص خود و با موفقیت نسبی ای که در سال ۸۸ به دست آورده بود توانسته بود یک فرصت بزرگی را به چالش و تهدید تبدیل کند؛ لذا فکر می کرد این بار هم با آن سابقه می تواند مردم را از حضور در پای صندوقهای رأی منصرف و یا حضور آنها را کمرنگ کند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: خدا نخواست شما دشمن شاد شوید، دشمن همه نقشه هایش را آماده کرده بود که حضور شما را در هم بشکند و اجتماع و وحدت شما فراهم نشود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه جبهه انتخابات یکی از عرصه های امتحان بود، گفت: سخنان دلنشین نایب امام زمان (عج)، سکاندار کشتی انقلاب، خلف صالح امام راحل و شهدای عظیم الشأن امروز، رهبر عظیم الشأن ما حضرت آیت الله خامنه ای با تدبیر و بصیرت و سخنان بیدارگر، دلهای مردم را آماده کرد تا همه زیر پرچم ولایت گرد هم آیند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: رسانه ملی، تریبون های نمازجمعه، خطبای بزرگوار، نجوم آسمان تبلیغ، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان این اطمینان و فضا را برای مردم هموار کردند و زحمات فراوانی را متحمل شدند.

وی گفت: به خصوص نظارت شورای نگهبان و مجاری انتخابات متین و محکم و برنامه ریزی شده برنامه ها را اجرا کردند تا بهانه ای دست کسی ندهند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: معتقدم مردم امام زمان (عج) را خشنود کردند و مجاری امور انتخابات و نظارت سنگ تمام گذاشتند، رسانه ملی خوب امتحان داد این بار هم خوب امتحان داد و ما به سهم خود از همه مجریان و دست اندرکاران انتخابات تقدیر و تشکر می کنیم.

انتخابات امسال تودهنی به فتنه گران سال ۸۸ بود

وی گفت: این انتخابات دشمن را مأیوس کرد و مهمترین اثر آن این بود که در سال ۸۸ آنهایی که از بصیرت مردم غافل بودند و با القای تقلب، مردم را به چالش کشیدند و آنان به خیابان ریختند و رسانه های بیگانه آن را در بوق و کرنا کرده بودند و مشروعیت نظام را زیر سؤال برده بودند این لبیک شما به رهبر و امام زمان (عج)، دروغ بودن ادعاهای آنها و هم بیجا بودن فتنه فتنه گران را ثابت کرد و به دشمنان طوری تو دهنی زد که آنها در روز انتخابات مجبور شدند اعتراف کنند که مردم حضور محیرالعقولی در انتخابات دارند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: این نشان می دهد شما مردمی هستید که ان شاء الله تا زمان ظهور امام زمان (عج) بنا دارید زیر پرچم ولایت استوار باشید و سنگرها همیشه سنگرنشین داشته باشد و این پرچم را با پرچمداری رهبری با امتیاز بالا به دست امام زمان (عج) برسانید.

وی همچنین به سالروز حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: در این فاجعه جانگداز، بهترین سرمایه های این کشور اندیشمندان، متفکران و خادمان مخلص این کشور که در رأس آنها آیت الله شهید بهشتی مظلوم بود قربانی شدند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: در روز ششم تیر حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر مورد سوء قصد قرار گرفتند ولی اراده خداوند بر این قرار داشت که ایشان در کنار امام (ره) باقی بمانند تا مردم را به سوی قله پیروزی هدایت کنند.

وی افزود: فاجعه هفتم تیر از نظر سنگینی خسارت و ضربه ای که به ملت، فرهنگ، نظام و به مدیریت کشور ما وارد آمد جزو خسارتهای سنگین تاریخ بشر است که می تواند بر یک ملت و امت وارد شود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: الحمد الله خداوند عنصر فرزانه ای مثل رهبری را ذخیره کرد ولی اگر امروز شهدای هفتم تیر بودند چه می شد؟ اگر یک بهشتی داشتیم که مدیریت می کرد وضع ما چه می شد.

وی افزود: شهید بهشتی یک انسان عاشقی بود که می گفت ما عاشقان خدمتیم نه تشنگان قدرت، ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب هم اینگونه بودند و همواره برای نخبه پروری و پرورش نوجوانان و جوانان اهتمام داشتند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: افق بلندی در تفکر و اندیشه این مرد بود و بهترین توصیف را حضرت امام (ره) داشتند که گفتند بهشتی یک ملت بود برای این ملت، شهید بهشتی به معنی کامل، مسلمان بودند.

خطیب نمازجمعه تهران به حوادث و اتفاقات اخیر مصر اشاره کرد و گفت: فاجعه یکشنبه قبل از نیمه شعبان در مصر زنگ خطری برای دنیای اسلام است، دنیای استعمار سالیان سال کار کرد تا فرقه سلفیه را به عنوان چهره اسلام و چهره اسلام را خشن معرفی کند و ما شاهدیم که این گروه امروز محل فتنه برای جهان اسلام شد.

وی افزود: اکنون که حقوق بشر گوش فلک را کر می کند اینها را در سوریه تجهیز می کنند و از اقصی نقاط عالم، جوانان را می آورند، بچه ها را می کشند، دار می زنند آن هم در مصری که مسلمان و عاشق اهل بیت (ع) هستند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: این اتفاقات باعث شده که اسلام امام (ره) امروز جهانگیر شود؛ یک روزی جبهه ما آبادان بود اما امروز می بینیم سوریه و لبنان جبهه ماست.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه سخنان خود با دعوت همگان به تقوای الهی گفت: تقوا بهشت را نزدیک می کند و باعث می شود تا انسان در قیامت سالها منتظر نباشد.

وی افزود: بهشت برای افراد با تقوا نزدیک است منتها خودش نمی بیند آنچه انسان را به بهشت می رساند تقواست و ما باید همواره مواظب گوش، چشم و زبان خود باشیم و نگذاریم حرام وارد زندگی ما شود.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه تهران در ادامه بحث اسرار نماز به عنوان یکی از سازنده ترین احکام اسلامی افزود: یکی از مهمترین مقدمات نماز، اذان و اقامه است که همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) بود.

وی با بیان اینکه اذان یک برنامه عرشی و از جانب خداست و کسی در آن اجازه دخل و تصرف ندارد، گفت: این دو ذکر، دلها را از همه امور رها و برای حضور در پیشگاه الهی آماده می کند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به روایات متعدد اسلامی درباره اهمیت اذان و اقامه پیش از ادای نماز گفت: این دو ذکر آن قدر اهمیت دارد که بسیاری از علمای اسلامی معتقدند اذان و اقامه پیش از نماز، مستحب موکد است.

وی با بیان اینکه موذن باید خود در عمل به احکام اسلامی الگو باشد، افزود: نماز را نباید بدون اذن دخول و مقدمات اتصال، به جای آورد؛ چراکه پیامبر اکرم (ص) که همواره بی تاب برقراری ارتباط با خدا بودند، همواره از بلال می خواستند با گفتن اذان این ارتباط را برقرار کند.

نوشته انتخابات امسال , ضربه ای محکم به فتنه گران ۸۸ بود اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.