انتخابات پارلمانی ایسلند و احتمال برکناری حزب حاکم

۰۷اردیبهشت،

مردم ایسلند امروز (شنبه) در حالی پای صندوق‌های رای می‌روند که احتمال می‌رود ائتلاف حاکم چپ میانه در این انتخابات شکست خورده و کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند دو حزب راست میانه ایسلند قادر باشند یک کابینه تازه تشکیل داده و سیاست‌های ریاضتی را کاهش دهند.

همچنین پیروزی آنها در این انتخابات می‌تواند سبب توقف مذاکرات مربوط به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شود.

مراکز رای‌گیری در ایسلند ساعت ۹ به وقت گرینویچ باز می‌شوند و در ساعت ۲۲ به وقت گرینویچ بسته خواهد شد. در این انتخابات بیش از ۲۳۰ هزار تن واجد شرایط رای دادن می باشند.

حزب محافظه‌کار موسوم به حزب استقلال و شرکای ائتلاف سنتی این حزب موسوم به ترقی خواهان احتمالا موفق می‌شوند اکثریت پارلمان ۶۳ کرسی را ایسلند را کسب کنند.

رهبران این احزاب پس از آن در رقابتی برای جانشین اول‌وزیر سوسیال دموکرات ایسلند شرکت می‌کنند. وی قرار است از صحنه سیاست بازنشسته شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ائتلاف حاکم سوسیال دموکراتیک ایسلند در این انتخابات با شکست سنگینی مواجه می‌شود.

بسیاری از ساکنان ایسلند از دولت کنونی این کشور ناراحت می باشند و می‌گویند سیاست‌های مربوط به ریاضت اقتصادی که دولت در نظر گرفته بسیار ناراحت‌ کننده می باشند.

ایسلند در سال‌های اخیر با رشد اقتصادی یکنواختی در بحبوحه کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده است.

کمپین حزب راست میانه متعهد شده تا به آزادسازی بدهی‌ها و کاهش مالیات‌ها دست بزند.

این دو حزب در خصوص پیوستن ایسلند به اتحادیه اروپا رویکرد خوبی ندارند و موفقیت آنها در این انتخابات می‌تواند سبب کندی در روند تلاش‌های کنونی برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا شود.

نتایج اولیه این انتخابات کمی پس از بسته شدن پایگاه‌های رای‌گیری اعلام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.