انتخابات پارلمانی مصر دوم و سوم اردیبهشت برگزار می‌شود

۰۵م اسفند ،

با وجود تعیین روز شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ آوریل آتی برای برگزاری اولین مرحله از انتخابات پارلمانی مصر، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد، انتخابات پارلمانی ۲۲ و ۲۳ آوریل (دوم و سوم اردیبهشت سال آینده) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز گزارش داد، دفتر ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، انتخابات پارلمانی این کشور ۲۲ و ۲۳ آوریل (دوم و سوم اردیبهشت سال آینده) برگزار خواهد شد و مجلس نمایندگان تازه دوم ژوئیه نشست برگزار خواهد کرد.

شبکه الجزیره نیز در خبری فوری اعلام کرد، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که انتخابات پارلمانی این کشور ۲۲ آوریل برگزار خواهد شد.

ظاهرا این اقدام با هدف پاسخ به درخواست بعضی از چهره‌های مسیحی از دفتر ریاست‌جمهوری مصر برای تغییر زمان انتخابات به سبب هم‌زمانی‌ آن با اعیاد مسیحی انجام گرفته است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر فرمانی برای تغییر زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور صادر کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری مصر شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرسی برای برآورده کردن درخواست برادران مسیحی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را تغییر داد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام ، پاسخ فوری مرسی است به درخواست برادران مسیحی برای اصلاح زمان برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس نمایندگان.

بر اساس این تصمیم تازه، دور اول انتخابات پارلمانی مصر ۲۲ و ۲۳ آوریل برگزار و ۲۹ و ۳۰ آوریل تکرار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.