انتخاب آثار جشنواره باید سخت‌گیرانه‌تر باشد

۱۹م دیماه ،

دومین جشنواره ملی مد و لباس فجر از نگاه کارشناسان/

یک طراح لباس گفت: نگاه طراحان به جشنوراه مد و لباس فجر غالبا نگاه امیدوار کننده‌ای است اما به نظرم انتخاب آثار باید با دقت و سخت‌گیرانه‌‌تر باشد.

فرشته تاج‌فر در یک نگاه کلی به جشنواره ملی مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره مدو لباس فجر اتفاق امیدوار کننده‌ای است. زیرا هم سبب ایجاد حس رقابت میان طراحان می‌شود و هم سبب می‌شود مدل‌های تازه وارد بازار شود.

وی ادامه داد: گاهی وقتی جشنواره‌ای برگزار می‌شود، تاثیرات بعد از آن از خود جشنواره مهم‌تر است. جشنواره مد و لباس فجر یکی از این برنامه‎‌ها است که با دیدن تاثیر آن در جامعه می‌شود به موفقیت آمیز بودنش پی برد. امیدواریم در فجر امسال هم این اتفاق بیفتد و بعد از به پایان رسیدن جشنواره تاثیرات آن را بسیار پررنگ‌تر از قبل در جامعه ببینیم.

این طراح لباس دربارهٔ داوری و انتخاب آثار افزود: جشنواره مد و لباس فجر اتفاق کمی نیست و از مهم‌ترین جشنواره‌های ما به شمار می‌رود. از همین جهت هر طرحی نباید به جشنواره راه پیدا کند و انتخاب آثار باید بسیار سخت‌گیرانه‌تر باشد. داوران برای انتخاب هر طرح باید با وسواس بیشتری به دوخت، تکنیک، الگوسازی، رنگ پارچه، جنس پارچه و بسیاری نکات دیگر توجه کنند.

تاج‌فر با توجه به یک‌دست نبودن آثار ادامه داد: گاهی دیده می‌شود که یک کار سنتی در کنار یک کار مدرن قرار گرفته. این اصلا چیز بدی نیست. به هر حال به سلیقه هر مخاطبی احترام گذاشته شده و هر کس ممکن است یک کدام از این کارها را بپسندد اما هر دو این کارها باید از نظر هنری بررسی شوند و هر دو دارای یک ارزش و یک سطح هنری باشند.

وی در پایان به فراخوان جشنواره هم اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک طراح، دست کم به ۶ ماه زمان نیاز دارم تا بتوانم یک طرح خوب و در خور جشنواره فجر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنم. امیدوارم از سال آینده به این نکته هم توجه ویژه شود تا طراحان برای ارسال آثار خود فرصت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.