انتخاب آخوندی نقطه قوت برای مسکن و غفلت از راه و ترابری

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، تجربه تصدی در بخش مسکن را داشته برای مسکن کشور نقطه قوتی است و شاید در این میان حوزه راه و ترابری مغفول بماند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) بیت‌الله ستاریان – یک کارشناس مسکن – در گفت‌وگو با ایسنا در پیشنهاد خود به وزیر تازه راه و شهرسازی گفت: تامین منابع مسکن و برداشتن چالش‌ها از بخش مسکن مهمترین امری است که باید به آن توجه کرد.

این کارشناس با اشاره به آمار و ارقام اعلام شده از سوی دولت نهم و دهم در بخش مسکن اظهار کرد: باید در ارائه برنامه‌ها و آمار اعلام شده دقت بیشتری شود چرا که آمار و ارقام نادرست برای این بخش در سال‌های آینده بحران ایجاد می‌کند.

ستاریان دربارهٔ اینکه تخصص وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در بخش مسکن است و شاید در این میان، حوزه راه مغفول بماند، افزود: پیش‌تر در مورد تفکیک این دو وزارتخانه صحبت‌هایی شد که اگر این تفکیک صورت گیرد به نفع هر دو بخش خواهد بود که البته این موضوع به مدیریت وزیر مربوطه نیز بستگی دارد.

وی عرضه مسکن و افزایش ساخت و ساز توسط بخش خصوصی را به دولت تازه پیشنهاد کرد و معتقد است: گرچه ارزان شدن قیمت زمین ممکن نیست اما افزایش عرضه و ساخت و ساز بر قیمت‌های بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

عباس آخوندی که از سوی رییس‌جمهور برای تصدی وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است، در دولت دوم هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.