انتخاب استاندار تازه سیستان و بلوچستان تا چند روز آینده / رسیدگی به فساد مالی معاون برنامه‌ریزی این استان

فروردین ۱۴۰۳

اربابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: بعضی نمایندگان این استان طی نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات خواستار رسیدگی به فساد مالی معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان شدند.

محمد سعید اربابی نماینده ایرانشهر و سرباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از انتخاب استاندار تازه استان سیستان و بلوچستان تا ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: استاندار فعلی سیستان و بلوچستان تا چند روز دیگر جابه جا خواهد شد.  
 
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد استانداری فعلی این استان گفت: استاندار فعلی این استان در زمان دولت دهم و بدون مشورت مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان معرفی و انتخاب شد.
 
وی افزود: این استاندار عملکرد بسیار ضعیف داشته به طوری که نتایج عملکرد استاندار فعلی این استان مشکلات بهداشتی از جمله شیوع وبا، افزایش قاچاق و افزایش وقوع اتباع بیگانه به استان شده است.  
 
اربابی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و عملکرد ضعیف استانداری این استان سبب شده تا مردم مرز نشین از مناطق مرزی کوچ کنند که این موضوع امنیت پایدار این استان را تهدید می‌کند.  
 
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این که استاندار فعلی این استان تعامل خوبی نداشت گفت: از دیگر مشکلات این استان معاون برنامه ریزی استانداری که عامل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی سیاسی در استان است.  
 
وی تصریح کرد: از آن جایی که معاون برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان کارمند دیوان محاسبات مجلس است چند نفر از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات خواستار پایان دادن سریع به ماموریت وی و پرهیز از گماشتن به هرگونه پست‌های حساس شدند.  
 
اربابی ادامه داد: بسیاری از سیاست مالی در استان سیستان و بلوچستان منتسب به معاون برنامه‌ریزی استانداری است بنابراین از دیوان محاسبات خواسته شد به فساد مالی استانداری سیستان و بلوچستان رسیدگی شود.  
 
وی تاکید کرد: اگر فساد مالی معاون برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان ثابت شود از دیوان محاسبات نیز کنار گذاشته خواهد شد.  
 
اربابی در پایان خاطر نشان کرد: نخعی معاون برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان، داماد استاندار فعلی این استان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.