انتخاب بهار برای آغاز سال نو، نشانه ذوق و خرد ایرانیان است

۲۸م اسفند ،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انتخاب بهار برای آغاز سال نو، نشانه ذوق و خرد ایرانیان است، از دیگر نمونه های این هنر و ذوق را باید در نوع پوشش مردم این سرزمین ملاحظه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  “سید محمد حسینی” با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس فجر به فرا رسیدن نوروز اشاره کرد و گفت: بسیاری تصور می کردند به خاطر تحریم ها و موانع ایجاد شده، مردم ایران سال سختی را پیش رو خواهند داشت درحالیکه ایرانیان در سال ۹۱ سرافراز بودند.
وی افزود: لباس ایرانیان می تواند الگوی مناسبی برای سایر جوامع باشد بنابراین ما نیازی به تبعیت از پوشش سایر کشور ها نداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور درمورد دومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: اگرچه در برگزاری این اتفاق فرهنگی، نارسایی هایی وجود داشته است اما ارشاد با وجود کمبود بودجه و اعتبارات موفق به برگزاری تمام برنامه های از پیش تعیین شده از جمله جشنواره مد و لباس فجر شد.
حسینی بر لزوم همکاری نهادهای خصوصی و سایر دستگاه های دولتی در ساماندهی مد و لباس در جامعه تاکید کرد و گفت: این جشنواره، گام بلندی در زمینه ارائه نمونه های مناسب پوشش ایرانی و اسلامی برداشته است که قبلا تنها در حد نشست و یا ایده بود.
به گفته وی، وزارت ارشاد در ابتدای راه قرار دارد و حتی در آغاز برگزاری جشنواره با مخالفت ها و تمسخرهایی رو به رو شد اما در نهایت، این مسیر را به خوبی پیش رو گذاشت.
عضو کابینه دولت دهم، مهم ترین دستاورد این جشنواره را جریان سازی فرهنگی عنوان کرد و گفت: لباس، نقش مهمی در معرفی پیشینه، هنر و فرهنگ یک کشور دارد و ایرانیان در این زمینه جزو کشورهای باسابقه و قدرتمند می باشند.
حسینی خاطرنشان کرد: تا پیش از بازدید از مصلی امام خمینی (ره) که محل برگزاری این جشنواره بود ابعاد و تنوع آثار را تا این حد نمی دانستند بنابراین به نظر می رسد فروشگاه های عرضه کننده پوشاک از این پس دیگر نمی توانند ادعایی برای عدم فروش آثار مورد تایید وزارت ارشاد داشته باشند.
دومین جشنواره مد و لباس فجر اسفندماه سال جاری در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد که در آن صدها مدل مانتو، پوشش سر و پوشاک ارائه شد.
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره، یکشنبه شب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حمید شاه آبادی معاون امور هنری ارشاد، صحاف مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت ارشاد و جمعی از مسوولان فرهنگی وهنری و هنرمندان در تالار وحدت تهران برگزار شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.