انتخاب تصاویر از زیر متن

جام جم آنلاین: تا به‌حال تصمیم گرفته‌اید که یک تصویر را زیر متون تایپ شده در نرم‌افزار Word بیندازید؟ به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید لوگوی شرکت‌تان را به‌صورت کمرنگ زیر متن نامه‌ها قرار دهید.

حتما برای انجام این کار براحتی تصویر موردنظر را فراخوانی می‌کنید و پس از اعمال تغییرات مختلف همچون تغییر اندازه، تغییر در روشنایی و… حالت wrapping آن را بصورت Behind Text تغییر می‌دهید و کار را به اتمام می‌رسانید.

تا این مرحله از کار هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما فرض کنید به دلایل مختلفی قصد دارید این تصویر را ویرایش یا در اندازه آن تغییراتی را ایجاد کنید! مشکل از اینجا آغاز می‌شود، چرا که تصویر در زیر متون تایپ شده است و هرچه سعی می‌کنید تصویر را انتخاب کنید نمی‌توانید! یک‌بار کلیک، دوبار کلیک و حتی سه‌بار کلیک روی تصویر هم موجب انتخاب آن نمی‌شود و تنها راهی که به ذهن برخی کاربران می‌رسد این است که متون مورد نظر را به صفحه دیگری انتقال دهید و پس از آن تصویر را انتخاب کنید و بعد از اعمال تغییرات، مجددا متن‌های کپی شده را به صفحه اولیه برگردانید! اگر شما هم بارها و بارها با این مشکل مواجه شده‌اید و همچنان نمی‌دانید بهترین روش برای حل آن چیست، طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱ـ پس از بروز مشکل در انتخاب تصاویر، از ریبون نرم‌افزار Word به تب Home بروید.

۲ـ در سمت راست این تب بخش Editing قابل مشاهده است. در این بخش روی گزینه Select کلیک کنید.

۳ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Select Objects را انتخاب کرده و پس از آن براحتی روی تصویر موردنظرتان کلیک کنید تا به‌حالت انتخاب درآید.

۴ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید با استفاده از این ابزار براحتی تصویر موردنظر انتخاب می‌شود و می‌توانید تغییرات خود را روی آن اعمال کنید. علاوه بر ابزار فوق، می‌توانید از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Selection Pane را نیز انتخاب کنید تا فهرستی از موضوعات قابل انتخاب در سند فعلی به‌ شما نمایش داده شود تا با انتخاب هر موضوع از این فهرست، آن موضوع در فایل شما نیز به‌حالت انتخاب درآید. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.