انتخاب حجت الاسلام والمسلمین روحانی به دلیل جذب نیروهای عقلانی

اردیبهشت ۱۴۰۳

رهامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را به این سبب که می‌توانست نیروهای عقلانی را سمت خود جذب کند به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب کردیم.

حجت الاسلام محسن رهامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ پیش‌نویس آیین‌نامه اصلاحی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: آیین‌نامه مذکور فعلا در حد پیش‌نویس است و تا زمان تدوین نهایی آن فرصت باقی است.  
 
وی ادامه داد: ۱۸ گروه در شورای هماهنگی حضور دارند و ما از طریق این آیین‌نامه سعی داریم تا فضا را برای فعالیت گروه‌های سیاسی اصلا‌ح‌طلب که خط و مشی آنها با ما یکی است، فراهم کنیم.
 
 عضو شورای هماهنگی اصلاحات تصریح کرد: آیین‌نامه اصلاحی درصدد ارائه تعریف مشخصی از سهم احزاب و ارتباط با سایر گروه‌ها و همچنین چگونگی ترکیب عضویت در گروه‌های اصلاح‌طلب است.
 
وی با اشاره به چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ تجربه سال‌های قبل برای ورود به انتخابات به ما نشان داد که در حال حاضر به سمت روش‌های ائتلافی، تجمیع نیروهای اصلاح ‌طلب و حتی چگونگی کناره گرفتن یک کاندیدا به نفع دیگری برویم. 

رهامی ادامه داد: در قبل روش‌های مذکور از سوی اصلاح‌طلبان کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و براساس تفکری که داشتند گمان می‌کردند که کاندیدای مورد نظر خودشان حتما از سوی تمام جامعه باید مورد تایید باشد. 
 
وی با اشاره به خط‌ مشی و گرایش ” محمدرضا عارف” و “حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی” گفت: غلظت گرایشات اصلا‌ح‌طلبانه عارف نسبت به رئیس‌جمهور منتخب بیشتر بود اما با این وجود توانستیم حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را به این سبب که می‌توانست نیروهای عقلانی را هم به سمت خود جذب کند به عنوان کاندیدای نهایی خود انتخاب کنیم.  
 
عضو شورای هماهنگی اصلاحات در پایان با بیان اینکه با آیین‌نامه اصلاحی “ائتلاف” در میان احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی شکل خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تشکیل حزب فراگیر فعلا به صلاح نیست و البته شرایط جامعه هم اجازه رشد چنین حزبی را به ما نمی‌دهد،‌ لذا بهتر است که هر حزبی به میزان وزن و رای خود در کابینه به صورت ائتلافی حضور داشته باشد و در نهایت اصلاح‌طلبان برای ورود به عرصه بیش از یک کاندیدا و یک لیست ارائه ندهند.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.