انتخاب رئیس دانشگاه از سوی هیئت علمی نقطه قوت دانشگاه است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رییس دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی: اگر انتخاب رئیس دانشگاه توسط اعضای هیئت علمی انجام بگیرد، نقطه قوتی در سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور به وجود می‌آید .

خسروی ریاست دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در مورد انتقال حق انتخاب روسای دانشگاه‌ها از وزارت علوم به هیئت‌های علمی، گفت: هرچیزی که بر مبنای انتخاب انجام گیرد و انتصابی نباشد، کارایی و کارآمدی آن افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: مدیری که از سوی اعضای هیئت علمی انتخاب می‌شود، اگر کارآمدی لازم را نداشته باشد، به راحتی به وسیله کسانی که انتخابش کرده‌اند کنار گذاشته می‌شود، ولی اگر آن مدیر بر پایه انتصاب برگزیده شود، جایگزینی وی پروسه بلند مدتی را طی می‌کند که تبعات منفی را درپی خواهد داشت.

خسروی با بیان اینکه باید دید که آیا این طرح به صورت سوری انجام می‌شود، یا خیر، گفت: چنین طرح‌هایی نیازمند کار کارشناسی شده بیشتر و تصویب قوانین محکم‌تری هستند تا بتوانند کارایی لازم را برای دانشگاه داشته باشند.

رییس دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انتخاب رئیس دانشگاه از سوی اعضای هیئت علمی انجام بگیرد، نقطه قوتی در سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور به وجود می‌آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.