انتخاب رشته داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۱ آغاز شد

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: شرکت کنندگان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال به جز داوطلبان ۱۶ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها فقط در دانشگاه آزاد صورت می پذیرد از امروز، ششم شهریورماه تا چهارشنبه، هشتم شهریور فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.

‘سید جلال طباطبایی’ به داوطلبان توصیه کرد قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی که بر روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است را به دقت مطالعه کرده و براساس مندرجات آن نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به جز کد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی) به ترتیب اولویت علاقه مندی خود درفرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی می توانند کدرشته های تحصیلی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۹۲- را از فهرست رشته های کاردانی به کارشناسی امسال انتخاب کنند که حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۹۱ فارغ التحصیل شوند.

طباطبایی یادآور شد: داوطلبانی که تحصیل آنها تا ۳۰ بهمن ماه ۹۱ به طول می انجامد و تا این تاریخ، فارغ التحصیل می شوند فقط می توانند کدرشته های تحصیلی نیمسال دوم را انتخاب کنند.

به گفته وی هر داوطلب کاردانی به کارشناسی حداکثر می تواند ۵۰ کدرشته مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کند.

طباطبایی درمورد داوطلبان رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی که علاقه مند به رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه مرکز آزمون این دانشگاه از ۱۲ تا ۱۸ شهریورماه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

وی ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی – به جز دانشگاه آزاد اسلامی- در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال را جمعا ۱۷۹ هزار و ۸۵۶ نفر عنوان کرد.

فهرست اسامی قبول شدگان نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی در اواخر دهه سوم شهریورماه از طریق سایت اینترنتی سنجش اعلام می شود.

فراهنگ** ۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۲۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.