انتخاب رشته داوطلبان کنکور با یک روز تاخیر از امروز آغاز می شود

‘حسین توکلی’ روز چهارشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با توجه به اصلاحات انجام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی و اضافه شدن کد رشته های جدید برای بعضی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تصمیم براین شد که انتخاب رشته داوطلبان، یک روز دیرتر شروع شود تا فرصت کافی برای مطالعه و بررسی دقیق کدرشته های انتخابی آنان فراهم شود.

وی افزود : داوطلبان می توانند از بعدازظهر امروز ۱۸ مردادماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرم انتخاب رشته الکترونیکی خود را تکمیل کنند.

توکلی به داوطلبان توصیه کرد حتما قبل از انجام انتخاب رشته نهایی، اطلاعیه تکمیلی سازمان سنجش را به دقت مطالعه کرده و از تغییرات و افزایش ظرفیت های صورت گرفته در کدرشته های انتخابی مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمام داوطلبان آزمون سراسری اعم از آنها که در آزمون یک گروه یا دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند حداکثر می توانند ۱۰۰ کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند که ترتیب قرار گرفتن این کدرشته ها براساس تقدم علاقه خود داوطلب خواهد بود.

توکلی با یادآوری اینکه پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون سراسری سال حتی با انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سال آینده را نخواهند داشت به داوطلبان توصیه کرد در انتخاب رشته دقت کافی به خرج دهند.

وی ادامه داد: داوطلبان پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش، یک رسیدِ ۱۵ حرفی به عنوان کد رهگیری دریافت می کنند که پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می شود و تا زمانی که این رسید به داوطلب ارائه نشده، انتخاب رشته پایان نیافته است.

مشاورعالی سازمان سنجش تصریح کرد: هر داوطلب فقط یک بار اجازه انتخاب رشته خواهد داشت و پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ حرفی به هیچ عنوان اجازه تصحیح و یا انتخاب رشته مجدد به وی داده نخواهد شد.

وی همچنین به داوطلبان پیشنهاد کرد پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، یک نسخه چاپی از فرم انتخاب رشته الکترونیکی خود تهیه کنند و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهدارند.

سازمان سنجش برای کمک به داوطلبان در انتخاب رشته تمهیداتی درنظر گرفته است که از جمله آن تهیه و توزیع دفترچه انتخاب رشته، کتاب راهنما و همچنین نرم افزار انتخاب رشته مجازی است.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قابل مشاهده است و توزیع آن در باجه های پستی مرکزی شهرستان ها و مناطق پستی کلانشهرها نیز از ۱۵ مردادماه آغاز شده است و تا هفته آینده ادامه دارد.

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته شامل توصیه ها، راهنمایی ها و شرایط انتخاب رشته در نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه ۹ مردادماه و ۱۶ مردادماه منتشر شده است که داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند.

کتاب ‘انتخاب رشته ، انتخاب آینده’ نیز در ویرایشی جدید انتشار یافته که می تواند راهنمایی های لازم درمورد انتخاب رشته و دانشگاه های مختلف را دراختیار داوطلبان، والدین، مشاوران و کارشناسان آموزشی قرار دهد.

نرم افزار انتخاب رشته مجازی نیز از روز جمعه ۱۳ مردادماه در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش فعال شده و داوطلبان با استفاده از آن می توانند از شانس قبولی خود در رشته های مختلف براساس اطلاعات آزمونی سال گذشته مطلع شوند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۶۹۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.