انتخاب رنگ مناسب شیشه عینک آفتابی از نظر متخصصان چشم



تاریخ انتشار: ۲۹ April 2016 | 12:00 pm

بهترین رنگ برای عینک آفتابی چیست؟

 عینک آفتابی یکی از اکسسوری های الزامی در فصل بهار و تابستان است. اگر شما هم به دنبال خرید یک عینک آفتابی استاندارد و مناسب هستید بهتر است با ما همراه شوید و ویژگی های یک عینک آفتابی مناسب را بدانید.

 چه رنگی برای عینک آفتابی بخریم بهتر است؟

یک متخصص چشم گفت: عینک آفتابی استاندارد توانایی جذب اشعه ماوراءبنفش در طول موج ۴۰۰ نانومتر و پایین‌تر را دارد. دکتر محمودرضا پناهی‌بزاز اظهار کرد: استفاده از عینک آفتابی برای همه افراد جهت محافظت از چشم در تمام فصول سال توصیه می‌شود، اما در فصول گرم با توجه به افزایش شدت تابش نور خورشید، استفاده از عینک آفتابی اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: مارک عینک آفتابی اهمیت چندانی ندارد، بلکه عینک آفتابی استاندارد باید اشعه ماوراءبنفش را در طول موج ۴۰۰ نانومتر و پایین‌تر کاملا جذب کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : گران ترین مدل های عینک آفتابی و طبی در دنیای مد

پناهی‌بزاز افزود : عینک‌های آفتابی که قاب بزرگ‌تر و دسته پهن‌تری دارند به جهت این که تمامی کره چشم را می‌پوشانند و از ورود اشعه به چشم جلوگیری می‌کنند، از استاندارد بالاتری برخوردارند.

وی گفت : جهت تشخیص استاندارد بودن عینک در جذب اشعه نور خورشید، می‌توان عینک را با دستگاه ویژه که در عینک‌فروشی‌ها موجود است، تست و از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کرد.

 

پناهی‌بزاز با اشاره به رنگ مطلوب شیشه عینک آفتابی بیان کرد: بهتر است رنگ شیشه عینک آفتابی خاکستری یا قهوه‌ای باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznew.com/lifestyle
منبع : isna.ir

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.