انتخاب شهرداران مدارس در واحدهای آموزشی پهنه جنوبی آزادی

فروردین ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۹ تهران از انتخاب شهرداران مدارس در ۱۰ واحد آموزشی با مشارکت ۳ هزار دانش آموز در سطح محدوده خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مهندس حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منطقه ، پیش بینی شده که امسال هم انتخابات شهرداران مدارس در ۱۰ واحد آموزشی منطقه برگزار شود.

وی تصریح کرد: انتخابات شهرداران مدارس با هدف ایجاد زمینه ای برای حضور فعال جوانان و نوجوانان در شهر و بهره مندی از توان و پیشنهادهای آنها در محیط مدرسه هر ساله برگزار می گردد و امسال به منظور ساماندهی بیشتر دانش آموزان وشروع به کار اعضا از ابتدای سال تحصیلی پیش بینی شده که ۲۳ مهر انتخابات برگزار شود.

سلطانی افزود: در همین راستا از نیمه  دوم مهر با توافق آموزش و پرورش وهماهنگی با مدیران مدارس، ثبت نام و تبلیغات کاندیداها در ۱۰ واحد آموزشی آغاز می گردد.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات  از هر مدرسه ۹ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند که یک نفر عنوان شهردار مدرسه و دیگران معاونان  شهردار خواهند بود.

شهردار منطقه ۹ حضور دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه را زمینه ساز حضور آنها در جامعه دانست و اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان  برنامه های خود را پیشنهاد داده و پس از بررسی اجرایی می گردد.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش روحیه  مسئولیت پذیری ، مشارکت و برقراری پل ارتباطی بین جوانان و مدیریت شهری عنوان کرد و اذعان داشت: شهرداران مدارس می توانند با ارائه طرح ها و برنامه های خود ، آمادگی لازم برای مشارکت در امور شهر و قبول مسئولیت را به تدریج پیدا کنند.

به گفته وی در راستای تبادل بیشتر اطلاعات ، نشست های شهرداران نواحی با مدارس تحت پوشش خود هر ماه یک بار برگزار خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.