انتخاب شهردار ۱۲ شهریور / محسن مهرعلیزاده، محمدباقر قالیباف، رستم قاسمی، معصومه ابتکار، نیک‌زاد و چند نفر دیگر نامزدهای مطرح می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خبراقتصادی: منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: سببی برای انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران وجود ندارد و این اقدام بسیار منطقی نیست.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، دربارهٔ نحوه انتخاب شهردار تهران توسط اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: کارگروهی متشکل از منتخبین شورای چهارمین شهر تهران برای انتخاب شهردار تشکیل شده است و عده‌ای نیز برای تصدی این مسئولیت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تشکیل شده روی شاخص‌های انتخاب شهردار فعالیت می‌کنند، گفت: در جلسه قبل منتخبین چهارمین دوره شورای شهر گزارشی از عملکرد این کارگروه ارائه شد و در جلسات آینده نیز به بررسی این موضوع ادامه خواهیم داد.

حافظی افزود: حدود ۲۰ نفر از کانال‌های مختلف برای تصدی شهرداری تهران ثبت‌نام کردند و شورای شهر نیز از این رخداد استقبال می‌کند چرا که هر چقدر تعداد اسامی بیشتر باشد قطعا انتخاب دقیق‌تر و مناسب‌تری برای شهرداری تهران صورت می‌گیرد.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در نشست‌های کارگروه انتخاب شهردار غربالگری از اشخاصی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌شود تا به حدوداً ۴ نفر برسیم و از این اشخاص توسط شورای شهر برای گفت‌وگو و معرفی برنامه‌های خود دعوت می‌شود.

حافظی دربارهٔ اسامی مطرح در مسئولیت شهرداری تهران اظهار داشت: اشخاصی همچون محسن مهرعلی‌زاده، محمدباقر قالیباف، رستم قاسمی، معصومه ابتکار، نیک‌زاد و چند نفر دیگر برای شهرداری تهران معرفی شدند.

حافظی با اشاره به اینکه باید بر اساس شاخص‌های این مهم برای انتخاب شهردار و فرد اصلح تصمیم بگیریم، گفت: مطمئنا اعضای شورای شهر نگرانی بابت انتخاب شهردار ندارند.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دربارهٔ بعضی از مراودات بین نامزدهای شهرداری تهران و اعضای منتخب چهارمین دوره شورای شهر اظهار داشت: مراوداتی که برقرار شده است در حد معرفی برنامه و جذب آراء است.

وی گفت: نام هر یک از نامزدها که از صندوق رأی خارج بیاید مورد احترام تمامی اعضای شورای شهر است.

حافظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال سرپرستی قالیباف به مدت ۳ تا ۶ ماه در شهرداری تهران وجود دارد،‌گفت: سببی برای انتخاب سرپرستی قالیباف برای اتمام پروژه‌ها و حسابرسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در همان مسیر قانونی در ۱۲ شهریور شهردار تازه تهران انتخاب می‌شود و باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهد.

به گفته حافظی انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران بسیار منطقی نیست.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.